Neix Garrotxa Startup, un projecte impulsat per l'associació Garrotxa Tech

El programa d'emprenedoria està destinat a joves de la comarca d'entre 18 i 28 anys i es durà a terme a les instal•lacions de DinamiG

per Redacció

Tecnologia

Neix Garrotxa Starup, un projecte impulsat per l'associació Garrotxa Tech
Neix Garrotxa Starup, un projecte impulsat per l'associació Garrotxa Tech

L'associació sense ànim de lucre Garrotxa Tech va néixer el passat mes de juliol amb l'objectiu d'organitzar una comunitat tecnològica i digital a la comarca. Una de les pròximes activitats que duran a terme és el programa Garrotxa Startup a les instal·lacions de DinàmiG, després d'un acord entre el consistori i l'associació. Startup és un programa de formació i acompanyament per a joves de la comarca que tindrà una durada de setze setmanes, des del mes d'octubre fins al febrer del 2024.Les inscripcions estan obertes fins al 30 de setembre i Aleix Lagares, fundador del Garrotxa Startup, comenta que hi ha uns requisits “tenir de 18 a 28 anys, viure a la comarca de la Garrotxa i limitar-ho a gent que estigui estudiant a la comarca o estigui estudiant fora perquè un dels reptes que tenim com a associació és la retenció de talent”.

La participació en el programa pot ser individual o en grups, ja que des de l'associació es vol buscar la creació de sinergies de diferents àmbits per generar empreses noves. El programa comptarà amb la participació de divuit formadors i es dividirà en quatre elements correlatius. “Hi haurà una primera part d’ideació en la qual la gent vindrà amb les idees i les desenvoluparem amb quatre sessions. Seguirà d’una construcció d’un mínim producte viable i a partir d’aquí, es transformarà en un business plan, és a dir, un pla de negoci per portar la idea a terme; i en una última sessió farem un petit tancament”, comenta Aleix. 

A banda d'aquesta activitat, l'associació Garrotxa Tech també estarà present a la pròxima edició del Garrotxa Empren d'aquesta tardor.