La Montcalbike reunirà uns 400 ciclistes aquest cap de setmana
La prova tancarà la segona Lliga de BTT de la Garrotxa

La Montcalbike de Maià de Montcal ha experimentat un gran auge els darrers dos anys doblant la presència de ciclistes en aquesta prova de la Garrotxa. La cursa presentarà un circuit diferent del de l’any passat amb un recorregut circular que passarà per espais com Palera, Beuda, Tribana i Santa Magdalena. Com sempre, els participants podran optar per fer la ruta llarga, de 38 quilòmetres i 1.200 metres de desnivell, o la curta, de 25 quilòmetres i 700 metres de desnivell. Un dels membres de Pedal Maià, Marc Olivet, confia rebre entre 350 i 400 ciclistes a Maià de Montcal.
“En BTT seguim la mateixa tónica i intentem sempre incorporar molts corriols en el circuit perquè és el que ens demanen els aficionats. Una de les premisses més importants que tenim és que siguin corriols aptes per a tots els públics, tot i que poden haver-hi uns corriols més tècnics”, ha afirmat Olivet.
La cursa arriba enguany a la 26a edició i continuarà oferint per segon any consecutiu dos circuits de gràvel. La Montcalbike tancarà la Lliga BTT de la Garrotxa després de la Desfrenada de Besalú, la BTT de Santa Pau i la Romànic Bike Extrem de la Vall de Bianya. Segons Olivet, la lliga ha permès sumar ciclistes de la Garrotxa que abans no participaven a la Montcalbike.
“Hem aconseguit, a banda de tenir aquest públic que teníem abans, acollir la part de la Garrotxa que nosaltres teníem moltes ganes. Crec que ara és molt equilibrat la part de la Garrotxa, el Pla de l’Estany i Empordà del públic que tenim actualment”, ha dit.
L’organització considera molt valuosa la tasca d’una seixantena de voluntaris el mateix dia de la cursa. Les inscripcions per participar en la Montcalbike es poden fer al lloc web de Pedal Maià.
