El pàdel es consolida com un dels esports més practicats a la Garrotxa

Unes 130 persones han participat aquest cap de setmana en l’edició més multitudinària de l’Open de Nadal que se celebra cada any a les Preses

Esports

El pàdel es consolida com un dels esports més practicats a la Garrotxa
El pàdel es consolida com un dels esports més practicats a la Garrotxa

No és un secret que el pàdel ha passat de ser una moda a ser una realitat en els últims anys. Aquest esport ha calat tant a la societat que ha passat a consolidar-se, fins i tot, com un dels més practicats a la comarca. De fet, les xifres parlen per si soles. L’Open de Nadal a les Preses ha batut enguany rècord de participació amb unes 130 persones inscrites. Segons el seu organitzador, David Díaz, l’auge del pàdel va començar després de la pandèmia.

“La veritat és que ja va haver-hi una mica de ‘boom’ després de la pandèmia. Abans també es començava a sentir bastant, però entre després de la pandèmia i ara hi ha hagut una clara evolució. També el món professional del pàdel es va sentint més cada vegada en les televisions i això també impulsa els joves a provar l’esport”, ha celebrat Díaz.

El pàdel és un esport que ha vingut per quedar-se. Sense anar més lluny, a les Planes d’Hostoles, s’ha previst la construcció d’una pista de pàdel per satisfer la demanda dels veïns i veïnes del poble. El cert és que el nombre d’instal·lacions destinades a la pràctica del pàdel a la Garrotxa s’està quedant petit. Així ho assegura el responsable de l’Open de Nadal a les Preses, David Díaz.

“Potser sí que comencem a notar que de vegades ens faltarien, fins i tot, algunes pistes, sobretot en algunes hores punta pels horaris laborals de la gent. Comencem a notar que estem una mica plens i que hi ha una mica més de demanda de la que podem ocupar”, ha dit.

L’organitzador del torneig a les Preses, David Díaz, ha afegit que en l’actualitat el pàdel és un esport practicat tant per homes com per dones. També ha destacat l’evolució de la categoria mixta, és a dir, del joc entre jugadors i jugadores en un mateix partit.