L'Olot celebra una victòria èpica a Nou Barris i atrapa l’Hospitalet (0-1)

Els olotins derroten la Muntanyesa amb un gol de Maynau en el minut 90. Han fet un cop sobre la taula el dia que jugaven a un dels camps més complicats de la lliga i que només tenien un defensa central disponible

per David Planella

Esports

L'Olot celebra una victòria èpica a Nou Barris i atrapa l’Hospitalet (0-1)
L'Olot celebra una victòria èpica a Nou Barris i atrapa l’Hospitalet (0-1) | UEO

Victòria de molt de mèrit de la Unió Esportiva Olot al Municipal de Nou Barris. L’equip de Pedro Dólera s’ha imposat al quart classificat adaptant-se al camp més petit de la lliga i jugant amb dues baixes molt sensibles a l’eix de la defensa. Bruno Perone, amb una ruptura al bessó, i Ayala, amb un esquinç al turmell, han deixat la línia defensiva en quadre, però Juvi s’ha multiplicat a la posició de central i, fent parella amb Barnils, ha mantingut a ratlla l’atac de la Muntanyesa. L’Olot ha recuperat la solidesa defensiva el dia que més falta li feia i ha guanyat amb un gol al temps afegit, quan semblava que el 0-0 ja no es mouria del marcador.

L’autor del gol de la victòria ha estat Joan Maynau, un heroi inesperat que ha sabut ser en el lloc i el moment oportuns. Ja en el minut 90, ha empès amb el nas al fons de la xarxa una pilota procedent d’un servei de banda de Bigas que Barnils havia prolongat amb el cap i ha desfermat l’eufòria a l’equip olotí, conscient de la importància de guanyar a Nou Barris.

Tal com es preveia, ha sigut un partit intens i igualat, en què l’Olot ha estat especialment seriós. El conjunt de Pedro Dólera també ha tingut bons minuts en atac, amb un pal inclòs d’Urri al començament de la segona part, però sobretot ha brillat en defensa. Només ha concedit un parell de passades de la mort que ningú ha aprofitat a l’àrea petita i una rematada de cap de Kevin Díaz pocs minuts abans del 0-1 de Maynau.

Campions d’hivern

L’Olot tanca la primera volta amb una victòria de prestigi i atrapa l’Hospitalet, que va perdre a la Pobla de Mafumet (3-0), al capdavant de la classificació. Tots dos equips tenen 38 punts i estan empatats a tot, també a gols a favor i gols en contra. Els olotins, però, van primers i, per tant, són campions d’hivern gràcies al joc net (han vist menys targetes que els riberencs). Diumenge que ve, arrencarà la segona volta. L’Olot jugarà un duel gironí al camp del Peralada, un altre rival que, com la Muntanyesa, aspira a jugar el play-off.