Les colles de la Garrotxa deixen veure per primera vegada les seves propostes i disfresses de Carnaval

Ho han fet en el tradicional sopar de colles celebrat aquest dissabte al vespre al Restaurant la Deu

Societat, Cultura

Les colles de la Garrotxa deixen veure per primera vegada les seves propostes i disfresses de Carnaval
Les colles de la Garrotxa deixen veure per primera vegada les seves propostes i disfresses de Carnaval

Les gairebé 700 persones que s'han aplegat aquest dissabte al Restaurant la Deu al sopar de colles de carnaval de la Garrotxa han vist per primera vegada les noves propostes dels diferents grups. Encara que el plat fort del sopar arribi quan precisament les colles presenten les seves disfresses, Francesc Muñoz, vicepresident del Centre d'Iniciatives Turístiques, assegura que es tracta d'un sopar per cohesionar tots els amants d'aquesta festa.

“En reunions prèvies, parlem i tots tenim ganes de Carnaval. Ens esperem d’un any per l’altre. Hi ha competència entre nosaltres, però aquest ambient que gaudim i que es pot veure fa que tinguem ganes de disbauxa i passar-ho bé”, ha remarcat Muñoz.

Un acte de germanor de totes les colles que participen en el Carnaval en un sopar que ha tingut el seu punt àlgid quan les diferents colles han presentat el treball dels últims mesos. El president de la colla Els Marrinxos, Jordi Puigdemont, ha avançat que han apostat per una essència volcànica per destacar atributs característics de la comarca com els volcans o la Fageda d'en Jordà.

“Aquest any, aprofitant que celebrem el 25è Carnaval, vam parlar amb el CIT i ens van oferir la possibilitat que tinguéssim el Rei i la Reina. Estem molt orgullosos que en Dani Dorca i la Montse Camps ens representin”, ha dit Puigdemont.

La Penya Els Titots presenten la proposta 'Àndale... Titots', Els Karnavalots de Sant Miquel desfilaran amb 'A l'abordatge' i la Penya Els S'Tokats celebra els 20 anys del que anomenen 'festa S'Tokada'. Una de les grans novetats d'enguany és la proposta de l'escola de ball Soho Dance Studio. La seva directora, Maria Rey, ha explicat el concepte del seu ball: guerreres galàctiques.

“Nosaltres ho treballem dins les classes perquè volem que sigui una activitat inclosa dins el projecte de l'escola. Estem intentant treballar-ho al màxim perquè les nenes petits puguin ballar la mateixa coreografia que les adultes”, ha apuntat Rey.

Els Marxosos de Santa Pau presenten 'El Tren Exprés dels Marxosos', la Penya Blaugrana Almogàvers Garrotxins aposta per 'Àgora', els Gínjols d'en Bas aniran a la recerca del glaç, mentre que la colla Els Alots han presentat la seva nova proposta 'Alocats'. Les Tremendes recorden la 'Fantasia Drakaniana'', La Santjoanenca aposta per un 'Plomatge reial', la Quarta Paret presenta 'No hi ha un geni tan genial' i la Penya Carnavàlia desflarà amb 'És africàlia'. Serà un Carnaval molt emotiu per en Jordi Nogué i Els Macus de les Preses, que han donat el relleu del Rei i la Reina a Els Marrinxos.

“És una nostàlgia que queda enrere. Estic molt content que les persones que han representat el Rei i la Reina m’ho acceptessin. Sóc una persona molt contenta”, ha celebrat ‘Macu’.

Els Amics del Carnaval de Mar i Muntanya d'Olot i Santa Cristina d'Aro aposten per 'Reines del rodeo', Els Emmaskarats desfilaran amb 'Les joies sagrades de l'Índia' i la Carnavalesca d'Olot sortirà amb totes les ganes per elevar la seva nova proposta 'Etern'.

Tota la recaptació del sopar de colles de Carnaval anirà destinada al Servei Bressols Olot, que dona suport i acompanyament al dol gestacional, perinatal o neonatal. Els recursos es destinaran a comprar un bressol tèrmic, ubicat a l'Hospital d'Olot i Comarcal de la Garrotxa.