L’Oficina de Consum de la Garrotxa tanca el 2023 amb més del 70% de reclamacions resoltes favorablement
En total es van atendre més de 3.200 visites i els subministraments bàsics com la llum o el gas han estat els principals mals de cap dels garrotxins

El 2023 ha estat un bon any per a l'Oficina de Consum de la Garrotxa. L’ens ha atingut a 3.271 visites al llarg de l’any, de les quals 807 han estat reclamacions i, d’aquestes, el 71% s’ha resolt favorablement al consumidor. Els principals àmbits de reclamació a la Garrotxa tenen a veure amb el subministrament del llum i el gas, fet que, el conseller comarcal delegat de Consum, Albert Fàbrega, atribueix a la picaresca de les grans companyies responsables de subministrar aquests serveis.
Segons Fàbrega, ‘’les coses fàcils, clares i senzilles són de molt bon entendre, però a la que comença a haver-hi percentatges i taxes i altres coses que no saps... Si tens un problema greu amb la factura, potser la revisaràs o consultaràs els dubtes amb algú que hi entengui, però, normalment, rep les cartes, la facturació no la mires, veus uns valors i a saber si són els que toquen. Com més complexitat hi ha més difícil són d’interpretar les factures’’.
Fàbrega recomana revisar detalladament les factures i en cas de veure-hi alguna incongruència recórrer a l'Oficina del Consum i evitar, almenys, que el problema vagi a més.
Com que prevenir és millor que curar, l’Oficina de Consum de la Garrotxa imparteix sessions formatives a la ciutadania. Estan pensades per a gent de totes les edats, amb especial èmfasi a la gent gran que, segons Fàbrega, són el col·lectiu més susceptible de patir una estafa.
