La Festa de Sant Antoni celebra 70 anys a Olot
Aquesta tradició busca beneir i homenatjar als animals

Cada any, per aquesta època, la tradició omple els carrers d’Olot per celebrar la Festa de Sant Antoni. Aquesta festa fa reverència al patró dels animals, però transcendeix la religió per convertir-se en una jornada en la qual grans i petits comparteixen la seva devoció pel món eqüestre.
La festa l’organitza l’Associació Units pel Cavall, presidida per Ivan Masoliver qui assegura que des que no hi ha animals a cada casa ha minvat la participació, però, diu que a casa seva, per exemple, aquesta és una tradició ben arrelada. Explica que ‘’des de ben petits ja ens ho van inculcar i seguir la tradició ha estat una afició molt gran a casa. La meva filla gran ja fa 17 anys que ho fa i la petita 13’’.
Aquest any, la festa de Sant Antoni d’Olot passa a formar part a la Federació Catalana dels Tres Tombs. Aquesta entitat es va fundar fa 27 anys per coordinar tots els municipis que celebren la festa. Actualment, hi ha 95 ciutats federades i Olot n’és la primera de les comarques gironines. La federació s’encarrega de donar suport i fa difusió a les diferents passades i, des del 2018 han implementat un reglament de protocol de benestar animal. El seu president, Andreu Bernadas, explica que es tracta d’un protocol obligat a tot Catalunya.
El programa de la Festa de Sant Antoni compta amb un esmorzar per a tothom, una demostració eqüestre, una demostració de horseball infantil i, per acabar, la cercavila amb benedicció inclosa.
