"Les polítiques nefastes dels darrers anys han dut a la pagesia d'aquest país a la corda fluixa"

La pagesa Imma Puigcorbé, que viu a la Garrotxa, ha estat una de les portaveus de la Plataforma Revolta Pagesa aquest dimarts

per Gerard Puigdemont

Garrotxa, Medi ambient, Sequera

"Les polítiques nefastes dels darrers anys han dut a la pagesia d'aquest país a la corda fluixa
"Les polítiques nefastes dels darrers anys han dut a la pagesia d'aquest país a la corda fluixa

Els pagesos van entrar al Parlament de Catalunya aquest dimarts per participar en el Ple Monogràfic sobre pagesia. Una pagesa que viu i treballa a Garrotxa va ser, precisament, qui va pujar al faristol a reiterar les demandes que des de fa setmanes porten fent a les carreteres catalanes tot el sector. Imma Puigcorbé, en representació de la Plataforma Revolta Pagesa, va culpar, directament, a la classe política del que està vivint la pagesia: “la major part de tot el que està passant és culpa seva [dirigint-se als diputats al Parlament de Catalunya]. Per la mala gestió durant dècades amb unes polítiques nefastes que han dut a la pagesia d’aquest país a la corda fluixa. La sequera ha estat la gota que ha fet tombar el vas, encara que sigui, potser, inapropiat dir-ho així”, explica Puigcorbé.

Entre la llarga llista de demandes que tenen des del sector, segueixen insistint a reduir la gran quantitat de burocràcia a la qual han de fer front: “cal suprimir les exigències superiors a les necessàriament obligatòries, perquè el nostre temps és or. Exigim que el departament tingui oficines comarcals que vetllin amb una mentalitat pro activa i que siguin espais d’ajuda per als pagesos. Prou fiscalització i de fer policies amb finalitats recaptatòries.  O la pagesia es torna a reconèixer com una activitat essencial, prioritària i que cal cuidar, o els pagesos i pageses d’aquest país no deixarem de manifestar-nos”, ha explicat al Parlament de Catalunya Imma Puigcorbé. .

Des de la Plataforma Revolta Pagesa han tornat a denunciar una mala gestió d’anys feta per part de l’ACA. També critiquen l’espoli d’aigua que estan fent al Ter i a la Muga. I segueixen sense entendre per què són ells qui han de fer els esforços més grans a l’hora d’estalviar aigua i perquè no s’apunta, també, cap a altres sectors.

El govern de la Generalitat ha assegurat que els acords establerts  amb el sector de la pagesia en els darrers dies, segueixen avançant.