Els micromasclismes no desapareixen de la societat
Comentaris despectius, mirades incòmodes o altres tipus de comportaments, són fets que encara pateixen moltes dones a dia d’avui

Segons el Parlament de Catalunya, el terme micromasclisme es refereix als comportaments o les actituds masclistes presents en la vida quotidiana que es manifesten d’una manera més o menys subtil i que la societat ha normalitzat o invisibilitzat. Uns comportaments que a dia d’avui segueixen molt presents.
‘’On vas vestida així?’’
És una de de les frases que les dones han de sentir-se dir en moltes ocasions. Sentir-se qüestionades per la seva forma de vestir o haver d’avisar als seus amics o familiars quan arriben a casa amb frases com o ‘’Ja he arribat’’ són dues de les situacions més habituals que denuncien noies als micròfons de Ràdio Olot i Olot Televisió. Nuria Portillo reconeix que ‘’he passat situacions on m’han qüestionat la meva forma de vestir.’’
Por a anar sola pel carrer
Per altra banda, l’Anna Lluch assegura haver patit por o ansietat a l’hora de tornar a casa sola, una situació que reconeixen haver sentit moltes altres dones. En aquesta línia, la Maria Rodriguez explica situacions que s’ha trobat com per exemple a les Festes del Tura: ‘’Jo durant les festes he d’anar a acompanyada per algú. Em fa por anar sola.’’
Micromasclismes a la feina
Pel que fa a l’àmbit laboral, l’advocada Ainhoa Díaz remarca que encara hi ha episodis de micromasclisme i actituds habituals d’infravaloració de la dona.
Cada dia es produeixen micromasclismes en qualsevol dels entorns, ja siguin laborals o familiars. El més greu de tot és que estan tan interioritzats que ja els hem incorporat a les nostres vides com un fet normal i hi ha per qui no tenen cap importància.
Detectar-los i desactivar-los és el gran repte de les generacions del futur molt més empoderades davant d’aquests temes.
