La Klàssica Olot-Trofeu Festes del Tura de ciclisme arriba a les set dècades de vida
Uns 200 ciclistes de tot l’estat espanyol hauran de completar un recorregut de 150 quilòmetres que es va renovar justament l’any passat

Una de les curses més antigues de l’estat espanyol, la Klàssica Olot-Trofeu Festes del Tura, arriba aquest diumenge als 70 anys. Des del Club Ciclista Olot Infantil han apostat per continuar la línia que es va iniciar l’any passat, amb un circuit acotat de menys quilòmetres, però més agraït de veure per als aficionats al ciclisme. Uns 200 ciclistes sortiran des d’Olot cap a Sant Jaume de Llierca i allà començaran un circuit amb una vuitena de voltes al voltant de Montagut i Tortellà. Segons el seu president, Carles Torrent, el canvi en el recorregut de la passada edició va ser un gran encert.
Carles Torrent, president CC Olot Infantil: “Crec que és un recorregut molt maco”
“Crec que és un recorregut molt maco perquè la veritat és que la gent que ve a mirar ho gaudeix. La gent pot veure vuit passades dels ciclistes i no una com quan es feia la Volta Girona. Hem intentat fer el que es fa ara amb el ciclisme modern: circuits llargs però perquè la gent ho gaudeixi i ho miri”, ha explicat Torrent.
Un circuit de 150 quilòmetres
Els ciclistes completaran així un circuit total de 150 quilòmetres. Com en anys anteriors, cal tenir en compte que aquest cap de setmana també té lloc al País Basc el Memorial Valenciaga, una de les proves de ciclisme més destacades del panorama nacional. Torrent apunta que, tot i aquest hàndicap, el nivell serà alt.
“Hi ha una Copa d’Espanya al País Basc que coincideix amb aquesta data i suposo que els millors de cada equip aniran a córrer allà. Al final, però, hi han aquests nanos que ja no són sub-23 i ja no tenen l’opció de córrer la Copa d’Espanya, però que tenen 24 o 25 anys i que estan al seu màxim nivell”, ha destacat.
La sortida, com sempre, des de la plaça Clarà d’Olot a les 10 del matí
La 70a edició de la Klàssica d’Olot sortirà a les deu del matí d’aquest diumenge des de la plaça Clarà.
