D’aquí a un mes la via verda que uneix la Garrotxa i el Ripollès per la Vall de Bianya hauria de ser una realitat
Ho ha assegurat l’alcalde de la Vall de Bianya, Santi Reixach, després d’haver parlat amb el Consorci de Vies Verdes de Girona

El tram de via verda que ha d’unir la Garrotxa i el Ripollès, a través de la Vall de Bianya i Sant Joan de les Abadesses, havia d’estar acabat el 2019. Amb la pandèmia, però, es va aturar el projecte, l’empresa que havia de dur a terme les obres va abandonar el projecte per la puja de preus dels materials i Vies Verdes va haver de buscar una altra empresa per executar les obres. Ara, a mitjans de 2024, sembla que la via verda podria estar completada, fins i tot amb les millores a un tram que ja estava construit, però que va quedar malmès amb les fortes pluges del mes de juny de l’any passat: “ara, en aquests moments, podem dir que gairebé ja està la via verda”, explica Santi Reixach, alcalde de la Vall de Bianya. “Fins i tot ja estan arreglant una part de via que havia quedat destrossada amb les fortes pluges del juny de l’any passat. Esperem, que les pluges que vinguin no facin mal”, afegeix.
L’alcalde de la Vall de Bianya diu que en un mes la via verda hauria de ser una realitat, segons ha pogut saber del Consorci de Vies Verdes de Girona. Ho diu, però, amb la boca petita, i esperant que no vinguin nous entrebancs. L’actuació és finançada amb fons europeus Next Generation.
