Setze joves de la Garrotxa participen en el Projecte Rossinyol, que busca afavorir l’acollida d’alumnes nouvinguts a la comarca

L’experiència ha donat bons resultats perquè beneficia a totes les parts implicades

Educació

Setze joves de la Garrotxa participen en el Projecte Rossinyol, que busca afavorir l’acollida d’alumnes nouvinguts a la comarca
Setze joves de la Garrotxa participen en el Projecte Rossinyol, que busca afavorir l’acollida d’alumnes nouvinguts a la comarca

El Projecte Rossinyol tanca el curs 2023-2024 a la Garrotxa. Aquest divendres, ha celebrat l’acte de cloenda al Casal Marià. En aquesta edició, el projecte ha treballat amb 16 parelles de mentors i mentorats, en lloc de les 13 amb les que treballaven fins ara. Els mentorats han estat alumnes d’ESO de tots els instituts de la comarca i els mentors són estudiants de la Universitat de Girona. La tasca que realitzen consisteix en una trobada d’unes tres hores de durada un cop per setmana. En aquest temps, el mentor i el mentorat desenvolupen activitats lúdiques amb l’objectiu d’afavorir una inclusió social, cultural i lingüística. El pedagog i professor a la Universitat de Girona, Jordi Feu, explica quins avantatges els suposa en els joves el fet de participar en aquest programa. Diu que “per aquests nois i noies d’origen estranger poden conèixer millor el territori, conèixer millor la llengua, ja que no és una classe de català, sinó que són converses amb el mentor, una forma d’aprendre més naturalitzada i, també, hi ha un treball de seguretat personal i confiança en si mateix”.

Pel que fa als mentors, el pedagog resumeix que els beneficis que en poden extreure de participar en el Projecte Rossinyol és el fet de poder conèixer altres cultures d’arreu del món. Al llarg del curs, el mentor exerceix una figura de referència. Feu reconeix que si en les primeres sessions congenien bé amb els mentorats, el programa té l’èxit assegurat. “Pel que hem vist, si el vincle que es fa en els primers dies és positiu, ferm i segur, la mentoria que es fa al llarg del curs sol ser exitosa”, conclou el pedagog.

Aquest projecte educatiu que ara es desenvolupa a altres municipis de Catalunya, va iniciar-se a Olot ara fa just 18 anys. A més, Feu explica que, sovint, les relacions que es forgen dins el Projecte Rossinyol continuen un cop acabat el curs, no en forma de mentoratge, sinó en forma d’amistat.