La DGT obligarà a que tots els cotxes nous portin vuit sistemes de seguretat a partir del juliol
Aquesta norma té com a objectiu reduir al màxim els possibles erros que pugui cometre el conductor

Un dels principals problemes dels cotxes són el risc continu de patir accidents. Amb l’ajuda de la tecnologia, des de la Direcció General de Trànsit volen seguir donant eines als conductors per reduir el perill i els possibles errors humans en el moment de la conducció.
És per això que a partir del juliol tots els cotxes que es comercialitzin dins l’espai Schengen hauran d’incorporar vuit sistemes de seguretat. L’objectiu principal d’aquests sistemes de seguretat són vetllar per al conductor amb la intenció de no tenir accidents. Un dels agents de Hyundai Olot, Esteve Gassiot, explica que ‘’això són avisos per evitar accidents. És un sistema per detectar qualsevol fet que pugui arribar a provocar un accident.’’
Un pas endavant
Els sistemes de seguretat permetran al conductor avançar-se a l’accident. Aquests vuit sistemes són el detector de somnolència, l’assistent de velocitat intel·ligent, alerta de trànsit creuat, caixa negra, alerta de canvi involuntari de carril, sistema de fre d’emergència, inhibidor d’arrencada per excés d’alcohol i alerta d’ús del cinturó de seguretat en totes les places del vehicle.
Tot i això, Gassiot explica que el conductor seguirà estant pel damunt de totes aquestes funcions: ‘’Són una sèrie de funcions que són un suport pel conductor. Sempre estem un pas endavant a aquestes alertes i que ens donen un avís d’alerta que ja és important.’’
Elements obligatoris
Cal destacar que la caixa negra dels cotxes, coneguda com a EDR, també passarà a ser obligatòria, ja que permetrà registrar les dades importants dels cotxes cada trenta segons, perquè, en cas d’accident es pugui conèixer tot el que va passar mig minut abans de la col·lisió i cinc segons després. Des de Hyundai, expliquen que tota la gamma nova, ja fa dos anys que incorpora aquests sistemes de seguretat.
