El festival Vallviva tanca la quarta edició amb l’assistència de més de 10.000 persones
El concert de La Oreja de Van Gogh de divendres ha representat un dels moments més destacats dels últims cinc dies

Més de 10.000 persones
La solidaritat, la música i la gastronomia han brillat durant cinc dies a la Vall d’en Bas. El festival Vallviva ha batut un nou rècord en la seva quarta edició i s’ha posicionat com un dels grans esdeveniments de casa nostra. En total, més de 10.000 persones s’han acostat fins a la Finca Les Brides. Els concerts de Els Amics de les Arts i La Oreja de Van Gogh i l’espectacle inaugural del festival han exhaurit totes les entrades. La música, però, ha estat acompanyada en tot moment pel paper de la gastronomia que, aquest any, ha tornat a ser clau. Les Cols, Jubany, Ca l’Enric i Miramar han ofert menús exclusius d’Estrella Michelín. Com a novetat, també s’ha obert un nou espai dedicat a la cuina d’autor. El president de la Fundació Vallviva i director del festival, Eudald Morera, ha valorat així l’edició d’enguany i els números que s’han recollit.
Les novetats, un èxit
“Ho prevèiem perquè l’any passat ja vam tenir la sensació que s’havia consolidat. Hi havia l’oportunitat de ser un referent. Hem fet un gran esforç gràcies a totes les aportacions de les empreses i la gent que ha contribuït a fer un canvi amb un segon ‘village’, amb un segon escenari, unes grades, unes llotges, amb una diversitat d’activitats i un nivell de detall i qualitat que el fa absolutament diferent”, ha destacat Morera.
El festival Vallviva s’ha tancat aquest diumenge amb l’actuació de El Pot Petit amb la Black Music Big Band. El sevillà Álvaro de Luna també va fer vibrar les milers de persones que van presenciar dissabte l’última gran nit del festival. Morera també ha volgut remarcar la gran tasca dels 120 voluntaris.
“Tenim una colla de voluntaris. Més de 120 persones que s’han entregat amb un somriure que m’emociona cada vegada que el veig. En cap altre festival del món es desprèn aquesta energia i sensació”, ha afirmat.
Eudald Morera, president de la Fundació Vallviva: “Ha de ser un festival de referència internacional”
El Vallviva arribarà l’any que ve a la seva cinquena edició havent-se convertit en el festival que aplega més persones a la Garrotxa. El president de la Fundació Vallviva i director del festival, Eudald Morera, ho té clar: la capacitat per convertir-se en una referència mundial hi és.
“Crec que hi han hagut alguns errors que podem millorar per poder fer que el festival Vallviva tingui l’acolliment, però que pugui tenir una dimensió una mica més gran. Pel fet de ser el millor festival, hem de donar-lo a conèixer també a fora de la comarca i del país. Ha de ser un festival de referència internacional”, ha
La xifra d’aportació final que ha generat el festival Vallviva es calcularà en els pròxims dies i es donarà a conèixer més endavant.
