L'Ésdansa enceta una nova edició amb l'objectiu de seguir sent un trampolí per a les companyies i esbarts catalans
Des d'avui i fins diumenge es podran veure propostes de casa i d'arreu del món, però també s'oferiran formacions

Des d’avui i fins diumenge les Preses acull la 42a edició del Festival Ésdansa. L’Esbart Marboleny exercirà d’amfitrió d’un festival en el qual acudiran cinc companyies internacionals, provinents de Bòsnia i Hercegovina, Nepal, Malawi, Bolívia i de l'illa de la Polinèsia Francesa de Wallis i Futuna. “Som un referent aquí a les Preses, a nivell català, pel que fa a la dansa i avui ens sentim molt orgullosos de poder donar el tret de sortida a un altre Ésdansa”, assegura Albert Danés, alcalde de les Preses:
Precisament l’Everest Nepal Cultural Group han estat els encarregats de fer un primer tastet de la seva cultura i les seves danses durant la presentació que ha tingut lloc a la plaça Major de les Preses aquest matí.
Els dos itineraris del festival posaran en valor d’allò ancestral, però també valorarà l’entorn i els indrets, a través de la natura i el paisatge. El Festival, enguany, torna a posar l’accent al Pla d’Impuls de les danses d’arrel tradicionals, tot complementant-ho amb propostes contemporànies, així com els espais de creació i de professionalització de tot aquest món. Enguany s’estrena a les Preses ‘Folk as queer’ de Pere Seda, Premi Delfí Colomé. “En aquest cas amb Fira Mediterrània tenim complicitat perquè tenen l'obrador d'arrel i d'allà en surten moltes propostes. Nosaltres ens sumem a les coproduccions i a fer un gira per aquestes companyies. Amb Fira Mediterrània, però també altres festivals i propostes com el Dansàneu, el Dansa Metropolitana, amb i Figeures es Mou... amb la Xarxa que crea els Premis Delfí Colomé. 'Folk as queer' va guanyar aquest premi i ara ja tenen sis actuacions per fer”, assegura Núria Feixas, directora del festival.
Les companyies i grups catalans també seran presents a l’Ésdansa. Es podrà veure l’Esbart Dansaire de Mollet del Vallès, però també l’Esbart Valls del Nord d’Andorra.
Als matins es duran a terme les formacions, dins la programació del ‘Guaret’, els espais de debat amb els ‘Parlem de...’ a la tarda i quan el dia acabi serà el torn de les Nits Ésdansa. Enguany, amb ‘Lo Puto Cat’ el divendres. Tota la programació es pot trobar al portal web del festival.
