El seguici popular innova sobre les tradicions de Festes del Tura incorporant noves peces musicals al repertori
Aquest espectacle anima als assistents a ser partícips enlloc d’espectadors, acostant-se a ballar i divertir-se juntament amb les figures

El seguici és un acte que tot i que s’ha celebrat només durant tres anys, sembla que ja està arrelant en la tradició de les Festes del Tura. Aquesta proposta va sorgir de la voluntat de donar més rellevància a figures de la faràndula que acostumen a prendre un paper secundari, com el drac i el conill, però també amb la intenció d’innovar sobre les tradicions. Una d’aquestes innovacions és l’orquestra del Tura que, segons explica el director del seguici, Àlvar Borrell, va néixer del desig de voler expandir el repertori de les festes. “Nosaltres creiem que el repertori musical que tenen les festes és molt ampli i com si fos una planta s’ha de regar perquè creixi. Si que és veritat que hi ha peces molt icòniques, i quan dius Festes del Tura ja penses en el ball dels gegants o penses en l’aligot, però que s’han de fer altres incorporacions. De repertori i també altres tímbriques de sonoritat i no només la de la cobla”, explica Borrell.
El recorregut del seguici en si també ha anat canviant al llarg dels anys. Actualment, es comença a l’església del Carme i es puja fins la plaça major, on es duen a terme els lluïments. Després s’arriba fins davant de Sant Esteve i finalment es va a l’Hospici, que és on es guarden les figures.
Aquest any es comptarà amb la participació de l’àliga, el drac, el conill i el gall acompanyats de 20 dansaires i l’orquestra del Carme, però Borrell adverteix que aquesta activitat es gaudeix més com a participant i no com a espectador.“Jo li diria a la gent que facin l’esforç de canviar el xip. De posar-se drets i acostar-se a les figures, que d’això va el seguici. Per veure-les asseguts amb distància ja es pot fer com s’ha fet sempre el dia del Carme, el dia de Sant Ferriol o qualsevol altre moment que surtin els diables i els bastoners. El seguici és el dia d’estar amb les figures i ballar amb les figures. De manera que no són aquests 40 músics i portadors sinó que són 40 més tot el públic que ha de fer caliu”, explica.
Les noves peces musicals de les quals es podrà gaudir aquest any són composicions originals d’en Dani López.
