Més de 5.000 persones han passat per l’Espai Cràter en el que portem d’estiu
El director de l’equipament, Xevi Collell, assegura que actualment estan en el moment clau per determinar el llindar de visitants que pot tenir l’equipament en els pròxims anys i que estan aconseguint el nombre de rebudes d’anys anteriors

Balanç positiu de l’estiu el que fan els responsables d’Espai Cràter. Segons els estudis museístics, és a partir del tercer o quart d’any d’obertura quan l’equipament estabilitza les dades i troba el seu llindar de visitants. Arribats a aquest punt, Espai Cràter manté la tendència dels primers anys d’obertura. “Les tendències diuen que a partir del tercer o quart any pot haver-hi un decrement de visitants a l’equipament, i nosaltres estem molt contents perquè les dades que tenim de l’estiu ens permetran mantenir o fins i tot potser superar a les xifres de visitants de l’any passat, que va ser prop dels 7.000 visitants. Ara estem a una mica més dels 5.000 visitants”, explica Xevi Collell, director d’Espai Cràter.
S’han superat, fins ara, els 5.000 visitants tenint en compte les setmanes de tancament per la instal·lació del nou cub immersiu, l’experiència ‘Cràter 360’. Segons el director d’Espai Cràter, el nombre de visitants va amb consonància a poder oferir una visita de qualitat. “Nosaltres ja estem trobant el nostre llindar de visitants, que se situa a uns 40.000 o 50.000 vistents durant l’any i crec que és a xifra en la qual ens hem de mantenir. Perquè és on podem oferir un gran impacte i una potencialitat d’activitats d’alta qualitat.”, explica.
Enguany han notat un increment de visitants vinguts de la Comunitat de Madrid. També hi ha bona afluència de visitants del País Basc i d el Comunitat Valenciana. Els visitants, però, venen majoritàriament de l’àrea metropolitana de Barcelona. Concretament el 80% del total són d’àmbit català. Ara, es vol seguir potenciant el públic internacional, situat al 10%.
Les activitats, tallers i visites guiades estan tenint una ocupació d’entre el 85 i el 90%.
