Es redueixen un 15% els desplaçaments amb vehicles de motor a la feina per part dels professionals de l’Hospital d’Olot
Tot i això, encara hi ha un gran nombre de treballadors que es desplacen amb cotxe o moto fins al centre sanitari

Amb motiu de la Setmana de la Mobilitat que va del 16 fins al 22 de setembre, des de l’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa volien conèixer quins eren els hàbits dels seus treballadors a l’hora d’anar a la feina. És per això, que des de la Comissió de Mobilitat i el Pla de Desplaçament d’Empresa de l’hospital han elaborat una enquesta interna per saber amb quin mitjà van a treballar.
Una de les dades principals és que la meitat dels treballadors viuen a menys de cinc quilòmetres de l’Hospital, una distància que es pot fer amb bicicleta amb menys de vint minuts o amb transport públic.
El 2019, un 90% treballadors de la Fundació es desplaçava al seu lloc de treball amb cotxe o moto, una dada que ha baixat aquest 2024, ja que se situa al 75% aquest 2023. Aquest canvi significatiu ha provocat que s’hagin duplicat els desplaçaments a peu, passant del 8,7% al 17,5 i s’hagin multiplicat per quatre els desplaçaments amb bicicleta de l’1,2% al 5,3.
El fet que la gent vagi optant cada vegada més per a poder accedir als llocs sense vehicles de motor és gràcies a diverses accions que s’han anat fent durant aquest temps.
En el cas de l’Hospital d’Olot s’han instal·lat aparcaments per a bicicletes i patinets i s’han ampliat els horaris del bus comarcal per tal de poder tenir més combinacions i que sigui més accessible a tothom. Tot i això, encara no n’hi ha prou perquè un dels objectius és el de transformar la mobilitat entorn del centre sanitari cap a una més sostenible i sobretot més saludable.
D’aquestes demandes, també està previst que l’Ajuntament d’Olot executi el bici carril que ha d’unir l’Hospital amb la carretera de Riudaura. A més, des del centre hospitalari organitzen la primera cursa dels transports a Olot. Serà aquest divendres a partir de les cinc de la tarda.
