El Centre d’Iniciatives Turístiques estrena una nova activitat per als més petits

Es tracta d’una lectura de contes i llegendes de la castanyera, Sant Jordi i l’home dels nassos amb la presència dels capgrossos que interactuaran amb els infants

per Aniol Puigvert

Societat

El Centre d’Iniciatives Turístiques estrena una nova activitat per als més petits
El Centre d’Iniciatives Turístiques estrena una nova activitat per als més petits

Un dels objectius del Centre d’Iniciatives Turístiques era poder organitzar una activitat pels més petits de la ciutat i alhora seguir mantenint l’essència de la nostra cultura i tradicions. El CIT ja fa temps que va fer tres capgrossos i ara celebraran per primera vegada l’activitat anomenada «El CIT conta contes». Es basa en la lectura de tres contes i llegendes dels tres capgrossos de l’entitat: el de la Nàsia que és la castanyera, el d’en Silvestre que és l’home dels nassos i el de la llegenda de Sant Jordi.

La presidenta del Centre d’Iniciatives Turístiques és Adela Moya, que explica que “els capgrossos estaran allà, cobraran vida. No és el mateix que quan estan a les escoles perquè les figures van allà a ballar i marxen. En canvi, aquest dia es podran fer fotos, podran interactuar amb ells i compartiran moments”. 

Tot i que des de l’entitat els capgrossos fan contínues visites a les escoles i residències, expliquen que amb el canvi de local aquestes figures tradicionals han pogut guanyar protagonisme i més visualització.

La presidenta explica d’on ve la idea d’aquesta nova iniciativa. Diu que “va ser molt curiós perquè veiem cada dia les ditades dels nens als vidres, perquè els nens i nenes s’apropaven per veure'ls. D’aquí va sorgir la idea que havíem de fer una jornada de portes obertes i vam anar rumiant i vam dir que ho volíem fer bé i explicar els contes de cada un dels personatges”. 

Des del CIT no descarten poder fer llibres físics sobre aquestes llegendes o ampliar els capgrossos en un futur. Aquesta activitat està dedicada a infants de 3 a 7 anys i els llibres els llegiran la Montse Camps i la Rosa Ramos, dues professores de l’Escola de Sant Roc. L’acte es durà a terme aquest divendres a la seu del CIT, al passeig de Barcelona a partir de les sis de la tarda. Un cop acabada la lectura hi haurà de berenar per als més petits.