L’alcalde de les Preses proposa crear una policia local comarcal per solucionar el problema dels robatoris i l’incivisme

Albert Danés assegura al programa 'L'Alcalde Respon' d'Olot TV que "els Mossos d'Esquadra de la comarca fan una gran tasca, però els falten efectius"

per Gerard Puigdemont

Societat, Garrotxa, Les Preses

L’alcalde de les Preses proposa crear una policia local comarcal per solucionar el problema dels robatoris i l’incivisme
L’alcalde de les Preses proposa crear una policia local comarcal per solucionar el problema dels robatoris i l’incivisme

La seguretat és un dels pitjors maldecaps que tenen diversos alcaldes de la comarca, tal com assegura l’alcalde de les Preses: “la veritat és que és un tema que ens preocupa molt i personalment també”, Albert Danés, alcalde de les Preses.

Per això, des de l’Ajuntament de les Preses proposen la creació d’una policia local comarcal, per tal de reforçar la feina que fan els Mossos d’Esquadra als pobles de la comarca, i per mirar de frenar l’augment dels robatoris, incivisme i aldarulls que estan patint en els darrers anys, tal com ha explicat al programa l’Alcalde Respon’ d’Olot Televisió: “m’agradaria molt poder constituir una policia local comarcal. Els pobles de menys de 5.000 habitants no estem capacitats per tenir una policia local independent. Nosaltres proposem compartir aquesta policia local i a la reunió amb el delegat de la Generalitat els proposem això per tal de pal·liar la falta d’efectius. La societat i les lleis del 2001 eren unes i el 2024 la realitat és una altra. Ens hi hem de posar els ajuntaments, sí, però també la Generalitat. Ens hi hem de posar tots a resoldre aquesta qüestió”, diu Danés.

L’alcalde de les Preses posa en valor la tasca que fan els Mossos d’Esquadra de la comarca i les múltiples reunions que mantenen conjuntament per tractar de frenar aquest problema: “no culpem a ningú, però als Mossos d’Esquadra de la comarca els falten efectius per poder cobrir tota la comarca. Calen més efectius”.

A les Preses asseguren que en els darrers temps han patit robatoris. Que les xifres no són pitjors que l’any passat, però que noten que no estan protegits del tot amb els efectius policials que l’administració dota a tota la comarca. Danés insta a les administracions superiors a fer alguna cosa més per millorar la seguretat i la sensació de seguretat dels veïns.