El Pla d’Asfalts d’Olot es posa en marxa aquest dimarts
Durant deu setmanes s’actuarà en una quinzena de carrers

Més de 3.000 metres quadrats entre calçades i voreres. Aquest és l’espai que l’Ajuntament d’Olot pretén millorar durant la primera fase del Pla d’Asfalts d’aquest 2024. Els treballs del projecte arrencaran aquest dimarts en diverses zones de la ciutat. Les actuacions començaran al Carrer Pere Aubert i tot seguit passaran al carrer pintor J. Marsillach. En total, i a més d’aquests dos espais, també s’actuarà als carrers Roure, Farigola, Pare Roca, Joaquim Danés, Batlló, Vistalegre, Sant Pere Màrtir, Puerto Rico, av. Bisaroques, Pala, Pl. Rosella i Jolis Pellicer. Segons el regidor de Serveis Urbans de l’Ajuntament d’Olot, Aniol Sellabona, aquest és un projecte completament necessari.
“Moltes vegades sempre que és possible ho fem a l'estiu. Aquest any teníem moltes obres importants, a l’entorn del carrer Antoni Llopis o Mulleras. Hem hagut d’intentar que unes no es trobessin amb les altres”, ha reconegut Sellabona.
La previsió és que els treballs s’allarguin fins al mes de novembre. Per cert, l’Ajuntament d’Olot també ha previst que el 22 d’octubre es doni el tret de sortida a una actuació important al carrer Sant Pere Màrtir, concretament, per facilitar la mobilitat a peu en una via d’entrada a la zona comercial del centre.
“Convertim el tram del carrer Sant Pere Màrtir en plataforma única. Evidentment, representa obrir tot el carrer, modificar part dels embornals d’aquest carrer per adaptar-los a la plataforma única. Per tant, això segur que portarà en algun moment d’aquestes tres setmanes alguna afectació més important”, ha dit.
Les actuacions suposen una inversió de gairebé 300.000 € que permetrà reparar i refer el ferm de la calçada i del paviment de les voreres en mal estat. El projecte, a més, busca eliminar les barreres arquitectòniques i millorar l’enllumenat, senyalització i jardineria urbana. També s’ha previst incorporar elements moderadors de velocitat.
