Els garrotxins ja podran renovar el DNI i el passaport a Olot a finals d’aquest any
A més, també s’instal·larà una màquina d’assistència virtual que permetrà actualitzar les credencials i el DNI electrònic

Entre finals d’aquest any i principis del 2025 tots els garrotxins i de pobles propers a la comarca no hauran d’anar a Camprodon, Girona o Figueres per a renovar el seu DNI, el NIE o el passaport. Aquest conveni permetrà que puntualment, unitats mòbils de la Policia Nacional es desplaçaran i s’instal·laran a la comarca per a poder realitzar aquests tràmits necessaris per poder dur a terme tasques amb l’administració.
L’alcalde d’Olot, Pep Berga explica que feia anys ja havia existit aquest servei a la ciutat i que era molt important tornar-lo a recuperar per evitar desplaçaments. Explica que “a través d’uns fons Next Generation, hi haurà vuitanta unitats mòbils que permetran fer el DNI i el passaport sense haver-nos de desplaçar. Estarà a l’OAC i és un servei que ja havíem tingut fa anys i que et fan el procés amb un moment”.
Com que aquest servei no serà permanent, també s’instal·larà una màquina que oferirà la possibilitat de canviar les claus electròniques i les credencials, i també actualitzar el DNI electrònic. Berga diu que “quan s’emeten els DNI, les claus electròniques s’han de canviar cada dos anys. El que fins ara ens obligava a haver d’anar a Figueres, Girona o Camprodon es podrà fer a través d’aquest assistent virtual”.
Aquest aparell es col·locarà en algun racó de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà situada al Firalet. En ser una màquina de la Policia Nacional, és visible una bandera espanyola i el símbol de la mateixa policia, un fet que des de l’oposició han criticat. Ho explica el membre de la CUP, Dani Dorca, que diu que “no diu enlloc on s’ha de situar la màquina. S’ha de posar en un lloc amb intimitat i segon, la simbologia de la Policia Nacional que ens va reprimir durant l’1 d’octubre no ha de tenir un lloc preferent a cap espai municipal.
Per altra banda, el portaveu d’Activem Olot, Jordi Rubió, diu que “ens genera dubtes el fet d’haver-hi tota la Policia Nacional amb el que implica la bandera. Si ho podem posar en un lloc no tan visible millor”.
Després de les queixes per part d’alguns partits de l’oposició, Berga ha explicat que encara no tenen clar a on posaran aquest assistent virtual.
