ALBA Associació de Dones de la Garrotxa torna a sortir el carrer per exigir la fi de la violència masclista i la desigualtat

Aquest dilluns és el Dia Mundial de l’Eliminació de la Violència contra les Dones

Societat

ALBA Associació de Dones de la Garrotxa torna a sortir el carrer per exigir que s’acabi la violència masclista i la desigualtat
ALBA Associació de Dones de la Garrotxa torna a sortir el carrer per exigir que s’acabi la violència masclista i la desigualtat

25 de novembre: Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les Dones. La violència masclista i la desigualtat segueixen presents a la nostra societat i per exigir que es continuïn fent passos per erradicar aquesta violència, ALBA Associació de Dones de la Garrotxa, ha tornat a sortir al carrer. Ho ha fet aquest dissabte davant les escales de Sant Esteve amb la lectura d’un manifest, un minut de silenci i l'enlairament d'un globus per cada una dels feminicidis que han tingut lloc aquest any al país, un dels quals va succeir a la capital garrotxina. La presidenta de l’associació, Catalina Sellas, ha recordat que les dones continuen patint un greuge comparatiu molt greu.

“Aprofitant que és dissabte i hi ha més afluència de gent als carrers. Commemorem el Dia Contra la Violència contra les Dones perquè pensem que és un greuge molt greu que estan patint les dones de la nostra societat. Ens trobem per dir ‘Prou!’ i aquest ‘Prou!’ no arriba mai!, ha dit Sellas.

La denúncia, evidentment, no ha quedat només en un acte. La presidenta d’ALBA Associació de Dones de la Garrotxa, Catalina Sellas, ha anunciat noves campanyes per intentar eliminar una violència que, malgrat el treball institucional i col·lectiu, està lluny de desaparèixer.

“Estem fent campanya amb uns tovallons que s’estan repartint en tots els bars del centre d’Olot. És una reivindicació per dir no a la violència. També hem posat un logo a la façana de Sant Esteve. També estem fent campanya proclamant el signe contra la violència”, ha apuntat.

L’acte central d’aquest 25 de novembre tindrà lloc aquest dilluns a Olot amb una manifestació que s’ha convocat a les set de la tarda, que començarà a la plaça Campdenmàs i recorrerà el centre de la ciutat.