Salvador Illa apel·la al "compromís" d'Ernest Lluch per afrontar la problemàtica de l'habitatge
El president ha afirmat des de Maià de Montcal que "no amagaran el cap sota l'ala"

El president de la Generalitat ha encapçalat l'homenatge a Ernest Lluch i la posterior ofrena floral al cementiri de Maià de Montcal. Salvador Illa ha recordat que l'exministre va ser "un gegant del socialisme, del servei públic i un humanista multifacètic". De la seva figura, ara que es compleixen 24 anys del seu assassinat a mans de la banda terrorista, Salvador Illa n'ha destacat "la defensa de la política". Sobretot, en un moment -ha dit- en què "molta gent vol desprestigiar-la": “és també, recordar l’Ernest Lluch, reivindicar les institucions com a eina en democràcia per fer política i per transformar la societat i els municipis. Tot això s’ha de fer a través de les institucions. No es fa ni amb un dia ni amb una revolució”, va durant l’acte d’aquest diumenge.
Poques hores després de les manifestacions per reclamar que s'abaixin els lloguers, el president de la Generalitat ha dit que assumeix "el lideratge" per afrontar la crisi de l'habitatge: “arem aquest exercici d’escolta. Liderarem, com a reposables que som, i executarem. I ho farem des d’una actitud realista i de no pretendre fer màgia que ningú pot fer. I també a través d’actituds constructives”, assegurava Illa.
Tornant a la figura d’Ernest Lluch, el president de la Generalitat ha recordat que parlar d'Ernest Lluch és també parlar "de pau i de diàleg".
