La Lliga BTT Garrotxa s’organitzarà per quarta vegada
Així ho han confirmat els directors de les cinc curses que formen aquesta nova competició ciclista de la comarca

Més futur que mai
La Lliga BTT Garrotxa continuarà. Després de la incorporació de la Marxa BTT de Sant Joan les Fonts, la competició l’han configurat aquest any cinc proves que han atret centenars de ciclistes d’arreu del territori català. La Desfrenada de Besalú amb 420 persones, Marxa BTT de Santa Pau amb 585 participants, la de Sant Joan amb 216, la Romànic Bike Extrem de la Vall de Bianya amb 300 i la Montcalbike de Maià de Montcal amb 363. Les xifres parlen per si soles: fins a 109 ciclistes han corregut les cinc proves. La tercera edició de la lliga ha estat tot un èxit amb la implicació de cinc municipis de la comarca. Segons la directora de la Desfrenada, Anna Jordà, i el responsable de la Montcalbike, Marc Olivet, una de les claus ha estat la suma d’esforços.
“Jo penso que la lliga té molt de futur. El ‘feedback’ que ens arriba ens ajuda a millorar a tots els clubs perquè cada vegada poguem donar més qualitat i tothom gaudeixi”, ha dit Jordà. Per altra banda, Olivet destaca l’alta participació: “Que ens movem sobre un número de 1.050 persones que han corregut una de les marxes i fer venir 1.000 persones a Olot que no tenien una tradició de proves d’aquest volum jo crec que és remarcable”.
Detalls a millorar
El ‘feedback’ de la Lliga BTT Garrotxa ha estat excel·lent, tot i que sempre hi ha coses a millorar, tal com admeten Jordi Colobrans i Xevi Guinart, directors de la Marxa BTT de Santa Pau i la Romànic Bike Extrem, respectivament.
“Ens queda arreglar una mica el tema de compaginar les E-Bike i les bicis atmosfèriques. Aquest any ens ha faltat un pèl d’aparcament per tota aquesta acumulació de gent”, ha admès Colobrans. Guinart accepta que “la Romànic és potser la prova més dura i en algunes situacions hi ha gent que potser no està del tot preparada”.
També han deixat clar que estan oberts al fet que nous pobles s’adhereixin i passin a formar part de la Lliga BTT Garrotxa perquè tal com reconeix Marc Guix, director de la Marxa BTT de Sant Joan les Fonts, és un gran impuls per fer créixer el BTT a la comarca.
Oberts a la incorporació de més pobles
“Tan de bo algun altre poble de la Garrotxa pogués afegir-se a la lliga. Sabem que hi ha alguna altra prova aquí a la Garrotxa que hi ha bici de muntanya. Estem totalment oberts a que algun dia quan en tinguin ganes puguin afegir-se a la lliga”, ha tancat Colobrans.
