Creu Roja Garrotxa repartirà regals entre 126 infants de la comarca aquest Nadal
Forma part de la campanya “La Joguina Educativa” que impulsa l’entitat amb la qual pretén que tota la mainada amb risc d’exclusió tingui regals aquestes festes

Nadal és una època especial i important per als més petits, i malauradament, a vegades hi ha infants que no poden gaudir dels regals de Nadal com voldrien. És per això, que des de Creu Roja Garrotxa treballen perquè tots els nens i nenes de la comarca des dels 0 fins als 12 anys puguin tenir el seu regal. Enguany, la campanya de Joguina Educativa es dividirà en dues parts. Per un costat, hi haurà el Cor Desig, on les persones que hi vulguin col·laborar aniran a buscar aquest cor a la Creu Roja i podran descobrir el desig de l’infant que faran realitat.
La tendència de les famílies que necessiten aquest suport per fer feliços als infants segueix en la mateixa línia. Enguany, seran unes setanta les famílies seleccionades per a poder-se acollir en aquesta campanya de Nadal. Des de Creu Roja demanen que siguin jocs nous, no bèl·lics i no sexistes. A més, també destaquen la importància dels jocs de taula, ja que no tenen edat i permeten crear vincles entre la família. “Primer de tot perquè logísticament no podem assumir la revisió de joguines de segona mà i perquè no hi ha infants de primera ni segona categoria. Almenys que un cop l’any un infant pugui desembolicar una joguina nova i a més, que sigui la que has triat”, explica Puigvert.
Aquest cap de setmana, voluntaris de l’entitat garrotxina estaran en diferents punts de la ciutat per recollir més joguines que es destinaran a les famílies.
“No són joguines que responen els desitjos sinó que són joguines extres. Hem creat un sistema de puntuació amb el Consorci que fem una botiga, com si fos un supermercat de joguines, i amb aquests punts les famílies ho poden intercanviar amb joguines extres”, explica.
Puigvert destaca la importància de la col·laboració empresarial, ja que hi ha algunes empreses de la comarca que participen molt amb la campanya. Tot i això, des de Creu Roja Garrotxa demanen als garrotxins i garrotxines que s’involucrin més i que facin realitat els desitjos dels més petits durant aquest Nadal.
