Tavi Algueró i Àngel Rigall fan un nou capgròs per celebrar els deu anys de vida de la nova Plaça Mercat d’Olot
S’anomena “La Placera” i és un capgròs que incorpora fins a trenta-sis elements que representen la varietat de productes que es poden trobar al mercat

Deu anys de la nova Plaça Mercat d’Olot i els actes de celebració no s’acaben. Després de bufar les espelmes entre tots els placers, ara el mercat presenta “La Placera”, el nou capgròs. Els creadors Tavi Algueró i Àngel Rigall van agafar l’encàrrec com un repte, ja que fer una peça que representi tots els productes que es venen a la Plaça Mercat era molt complicat. “La Placera” compta amb trenta-sis productes al seu cap com verdures, fruites, pasta, carn, gelats i formatges, entre molts altres.
Aquest capgròs que vol commemorar la primera dècada de vida de la nova Plaça Mercat d’Olot és la peça número noranta de Tavi Algueró i Àngel Rigall. Aquest capgròs té un pes d’uns quatre quilos per la quantitat d’elements que incorpora al cap i està fet, com la gran majoria, de fibra de vidre. Tot i que pesa més que les altres peces, expliquen que serà molt més còmode de portar: “quan fem capgrossos que és un element que estas molt tancat, és molt important posar punts on pugui passar l’aire. A cada lloc que s’uneix en cada element, per gota que hem pogut hem fet un forat. No es veuen però pel que ho porta és molt còmode", admet Algueró.
Després de trenta anys del primer gegant dels artistes garrotxins, expliquen que hi ha hagut un auge per part de les entitats, clubs esportius o barris per a poder tenir una representació física, ja que és un element molt familiar i enganxen a un col·lectiu molt ampli.
