Els veïns del barri de Montolivet d’Olot arrenquen el procés participatiu per acordar la seva reforma

El procés constarà de quatre jornades que es duran a terme duran els pròxims mesos de gener i febrer

Societat, Garrotxa, Olot

Els veïns del barri de Montolivet d’Olot arrenquen el procés participatiu per acordar la seva reforma
Els veïns del barri de Montolivet d’Olot arrenquen el procés participatiu per acordar la seva reforma

Arrenca el procés participatiu ‘Repensem Montolivet’. Un procés participatiu nascut a conseqüència de la polèmica generada fa uns mesos quan l'Ajuntament d’Olot va decidir suspendre la consulta sobre la reforma integral del barri. La majoria del gruix del veïnat es va oposar a la reforma i les protestes van arribar fins i tot al ple del consistori que, finalment, es va fer enrere i va suspendre la votació. Els veïns han estat informats de totes les particularitats d’aquest procés participatiu en la primera reunió informativa que s’ha celebrat aquest dissabte. Les demandes del barri són clares. Així ho explica i argumenta el vocal de l’Associació de Veïns de Montolivet, Carles Salut.

“El barri està envellit. Necessita una reforma. Els veïns volem que es vegin les necessitats i el barri que volem les persones que hi vivim. La demanda d’un procés participatiu sorgeix precisament d’aquest punt de vista. Que el barri que ens quedi sigui el barri que volem”, ha dit Salut.

Arnau Boix, membre de la cooperativa Estel, encarregada, per cert, de liderar aquest procés participatiu, ha detallat quines han estat les inquietuds dels veïns durant la primera trobada informativa.

“La nostra perspectiva és que els veïns tenen una necessitats molt clares de renovació i rehabilitació del barri i el seu espai públic. Venen d’un descontent amb un projecte de reurbanització plantejat per l’Ajuntament aquests últims anys”, ha recordat Boix.

Per cert, el vocal de l’Associació de Veïns de Montolivet, Carles Salut, també ha parlat de l’alt nombre de veïns que s’han implicat en el procés participatiu.

“Estem molt contents de l’acollida que ha tingut i la quantitat de gent que s’ha interessat. Hem emplenat l’església del barri. Ens motiva veure que la gent vol participar i té interès”, ha dit.

Els veïns han estat convocats a quatre reunions. La pròxima trobada es durà a terme el dia 11 de gener i tractarà sobre la memòria i la identitat del barri. La segona, sobre la vida quotidiana, la tercera, sobre sostenibilitat, i la quarta, sobre viabilitat econòmica. La idea és que a través d'aquestes quatre sessions el grup d'experts arribi a unes conclusions que després s'hauran d'incloure en el futur pla de reforma del barri que s'elaborarà des de l'Ajuntament i que els veïns votaran.