Fontfreda Pintures tanca la seva botiga més icònica situada al centre d’Olot
Després de gairebé cent anys, la companyia ha pres aquesta mesura degut a la pèrdua d’interès de les belles arts i el naixement de noves tècniques digitals

Fa gairebé cent anys va néixer a Olot una empresa dedicada al món de les belles arts i la pintura. Després de molt de temps, Fontfreda Pintures s’ha convertit en una botiga referent a la ciutat i a gran part de la província de Barcelona i la Catalunya Nord. Ara, les noves tècniques a l’hora de dibuixar gràcies a les noves tecnologies i el descens d’interès per part de la gent en l’àmbit de les belles arts ha provocat que Fontreda hagi d’unificar les dues botigues del carrer Sant Rafel d’Olot en una.
El propietari de Fontfreda, Josep Arnaiz explica que el fet de mantenir dues botigues davant per davant a un dels carrers principals de la ciutat no tenia sentit econòmic. Diu que “la gent més jove que pinta fa servir productes més digitals i el mercat s’ha fet més petit. Nosaltres hem de prioritzar la sostenibilitat i creixement de l’empresa des d’un punt de vista racional. Nosaltres no podem ser tan romàntics i hem d’apostar per coses més grosses”.
L’objectiu d’unificar les dues botigues en una és el de racionalitzar els recursos per així poder obrir noves activitats de negoci en altres zones de Catalunya. En aquest edifici, abans, s’hi feien cursos de belles arts que amb el pas del temps també han anat disminuint. Arnaiz afirma que no saben què faran amb aquesta botiga que ara deixaran, tot i que diu que la gran majoria de productes els podran seguir trobant. Explica que “la família hem de plantejar quines sortides li podem donar i som una família que som molt de la ciutat i de la comarca i hem de fer quelcom positiu perquè puguem donar valor a la ciutat”.
Amb gairebé cent anys d’antiguitat, Fontfreda Pintures nascuda a la ciutat ha aconseguit consolidar-se en aquest mercat amb una facturació de més de cinc milions d’euros anuals i ja compta amb més d’una trentena de treballadors repartits per tot el territori català.
