Les comarques gironines necessiten més donacions de sang per sostenir la demanda prevista per aquest 2025
Del 3 al 9 de febrer es podrà donar sang a diversos casals de barri i altres espais

Segons dades del Banc de Sang i Teixits de Girona aquest 2025 faran falta 260.000 donacions de sang arreu de Catalunya i les xifres denoten un lleuger descens de donacions els darrers anys. L’any 2023, a la demarcació de Girona, es van fer més de 29.000 donacions, mentre que durant el 2024 amb prou feines es va superar les 26.000. Per aquest motiu les Associacions de Donants de Sang segueixen organitzant campanyes de donació, com la que es duu a terme a Olot els pròxims dies: “volem conscienciar la gent d’aquesta necessitat periòdica. No és que vingui una DANA i en faci molta falta. En fa falta sempre, igual passa amb el plasma. I la gent que necessita plasma, que està malalta, no en necessita només un dia, sinó periòdicament”, assegura Montse Soler, responsable de l’Associació de Donants de Sang de la Garrotxa.
Dilluns 3 de febrer a la tarda, a la comissaria dels Mossos d’Esquadra de la Garrotxa es farà una donació de sang especial, i és que els diferents cossos d’emergència de la comarca s’han apuntat a la promoció de la campanya que es farà a Olot. Hi participen els Mossos, la Policia Municipal d’Olot, els Agents Rurals, els ADF, Protecció Civil, Bombers, el SEM i Creu Roja Garrotxa: “aquest esperit de servei dels grups d’emergència també té un vessant humà, en aquest cas donar sang. I amb aquesta acció permetem donar una cosa física perquè algú altre pugui viure, però a la vegada esperança. I jo ho vaig proposar als diversos cossos d’emergència i els va agradar la iniciativa d'implicar-nos més en aquestes campanyes de donació de sang que es fan a la comarca”, diu Blai Ortiz, cap dels Mossos d’Esquadra de la Garrotxa.
Dimarts al matí es farà campanya de donació de sang a l’Institut Garrotxa i a la tarda al casal de Bonavista. Dimecres al matí hi haurà el bus instal·lat davant l’Ajuntament i a la tarda es podrà fer donació al casal del Pla de Dalt. Dijous a la tarda es podran fer donacions a l’Escola Greda i al casal de Sant Roc. Divendres a la tarda i dissabte al matí a l’Escola Malagrida, i el diumenge al matí hi haurà el bus a l’Estadi Municipal. Poden donar sang aquelles persones que tinguin més de 18 anys i pesin més de 50 quilos.
