El grup de lleure d’Integra seran els receptors dels diners recollits durant el sopar solidari del Carnaval d’Olot

Des del Centre d’Iniciatives Turístiques destinen un euro de cada persona a una entitat diferent cada any

per Aniol Puigvert

Societat

El grup de lleure d’Integra seran els receptors dels diners recollits durant el sopar solidari del Carnaval d’Olot
El grup de lleure d’Integra seran els receptors dels diners recollits durant el sopar solidari del Carnaval d’Olot

Fa temps que el sopar de Carnaval que acull a més d’un miler de persones disfressades després de la Gran Rua d’Olot ha convertit la solidaritat com a principal protagonista. Des del 2014, el CIT destina un euro de cada persona del sopar a una entitat, associació o grup de la comarca. Enguany, els beneficiats d’aquests diners seran el grup de lleure d’Integra.

La presidenta del Centre d’Iniciatives Turístiques, Adela Moya explica la importància que tenen aquestes entitats per la comarca i perquè fa més de deu anys que han decidit destinar edició rere edició diners a diferents entitats. Diu que “sempre hi ha una part de sensibilitat que s’ha de tenir en compte. Hem de pensar que no tothom pot gaudir del Carnaval, pel que sigui i vam pensar que seria important poder destinar i promoure aquest euro del sopar solidari a una entitat de la comarca que estigui mancada de recursos o altres entitats que lluitin per una bona causa”. 

El grup de lleure està dissenyat especialment per a persones que tenen dificultats o alguna necessitat especial. L’objectiu d’aquest grup és poder garantir que aquests nois i noies puguin gaudir d’activitats adaptades a les seves necessitats i capacitats i que puguin fer-ho igual que la resta de la comunitat. Des de la coordinació del grup de lleure d’Integra expliquen que les famílies, moltes vegades, es troben en situacions complicades. A l’hora de poder accedir a les activitats que s’organitzen, hi ha famílies que per la seva situació econòmica no les poden pagar, i en conseqüència, el jove no pot accedir-hi.

És per això que totes aquestes aportacions serviran per a poder afrontar el cost d’aquestes activitats, entre d'altres. La gerent d’Integra és Núria Fité. Explica que “el projecte de lleure, durant el curs funciona en base a grup que es reuneixen els caps de setmana i escullen les activitats que volen fer. Hi ha una activitat al mes que és per anar a fora, i són ells qui decideixen què volen. També a l’estiu hi ha activitats complementàries per aquells períodes on no hi ha escola o de vacances”. 

Per aquest sopar, el Centre d’Iniciatives Turístiques d’Olot afronta la meitat del pagament del sopar de cada assistent. Pel que fa a l’entrega d’aquest euro solidari, hi ha una novetat i és que es farà al mateix sopar abans de l’entrega de premis. El sopar solidari de Carnaval d’Olot se celebrarà com sempre al Pavelló Firal just després de la Gran Rua d’Olot, el pròxim 8 de març.