El pavelló d’esports d’Olot ha acollit mig miler de jugadors i jugadores de bàsquet en una nova jornada del Programa de Detecció i Perfeccionament

Aquesta diada organitzada per la Federació Catalana de Basquetbol no és competitiva, però serveix per a poder fer una avaluació de cada centre

per Aniol Puigvert

Esports

El pavelló d’esports d’Olot ha acollit mig miler de jugadors i jugadores de bàsquet en una nova jornada del Programa de Detecció i Perfeccionament
El pavelló d’esports d’Olot ha acollit mig miler de jugadors i jugadores de bàsquet en una nova jornada del Programa de Detecció i Perfeccionament

Aquest diumenge s’ha celebrat la segona jornada del Programa de Detecció i Perfeccionament de la Federació Catalana de Basquetbol. Olot, Mollerussa i Bell Puig han estat els tres llocs on s’ha dut a terme i que en total ha comptat amb més d’un miler de jugadors i jugadores nascuts el 2013 i 2014. L’activitat es basa en el fet que cada centre PDP de Catalunya juga dos partits contra dos altres centres i d’aquesta manera es poden enfrontar contra altres nens i nenes que habitualment no competeixen.

El responsable tècnic de la Federació Catalana de Basquetbol a la demarcació de Girona, David Girgas, explica que “el que es tracta és una representació de diferents clubs amb treballs de nivell, d’alçada i de projecció, però que al final l’acabem fent tota amb una jornada que no és competitiva, però que ens serveix per a poder avaluar a cada grup”. 

Girgas explica que Olot és un dels llocs on se solen dur a terme aquestes jornades un cop l’any perquè el pavelló d’esports té la capacitat de concentrar a tots els participants en una sola instal·lació, i també, perquè l’entorn verd de la comarca i de la ciutat provoca que la jornada tingui molta més qualitat. Explica que aquesta jornada per als esportistes és molt il·lusionants perquè només ho poden fer tres cops l’any. Diu que “per ells sempre és important. Com que aquests nois i noies fan entrenaments setmanals no poden jugar cada setmana i ho fan tres cops l’any. Per això, aquestes jornades són especials i il·lusionants perquè per ells és el seu dia”. 

La segona jornada del Programa de Detecció i Perfeccionament que s’ha celebrat a Olot ha comptat amb la col·laboració del Club Bàsquet Olot. A més, a part del bàsquet també hi ha hagut espai per la solidaritat, ja que cada entrepà venut ha suposat una donació per a la Fundació Albert Bosch per donar suport a la lluita contra el càncer infantil. La trobada final del PDP es farà el pròxim 1 de juny a Blanes.