L'Agrupació Naturalista de la Garrotxa farà millores als paratges de les Tries

L'Ultra Clean Marathon ha escollit l'entitat garrotxina per atorgar-los-hi diners recaptats a la cursa

per Gerard Puigdemont

Garrotxa, Medi ambient, Olot

L'Agrupació Naturalista de la Garrotxa farà millores als paratges de les Tries
L'Agrupació Naturalista de la Garrotxa farà millores als paratges de les Tries

L’Ultra Clean Marathon és una cursa osonenca que combina esport i solidaritat envers la natura tot recollint residus. Els organitzadors de la cursa han escollit l’Agrupació Naturalista de la Garrotxa per destinar una part dels recursos econòmics amb l’objectiu de fer millores a un espai natural i des de l’Agrupació han triat destinar els diners, s’espera que al voltant d’uns 10.000 euros, en millorar l’entorn dels paratges de les Tries. Volen recuperar el bosc de ribera i combatre espècies invasores com el cranc americà: “el que volem fer és millorar aquest espai que ara està força deixat. Hi ha espècies exòtiques invasores, està embardissat... Volem reintroduir vern, salzes, freixes... i tot aquest espai que hi ha lliri de neu i plantes nemorals... indicar els valors naturals d’aquesta vegetació pròpia d’aquí”, assegura Joan Montserrat, Agrupació Naturalista de la Garrotxa. També es vol millorar l’accessibilitat de la zona, especialment a la font, així com col·locar cartells informatius en Braille.

L’Agrupació Naturalista de la Garrotxa ha escollit aquest espai donat que té un conveni de custòdia de la finca amb l’Hospital d’Olot, per fer actuacions i activitats de millora i sensibilització ambiental: “l’espai no és públic, és de l’Hospital d’Olot, i ells tenen un interès per poder-ho mantenir i conservar. I amb projectes d’aquest tipus, podem començar a actuar  en aquest espai”, expliquen des de l’Agrupació Naturalista de la Garrotxa.

Des de l’Agrupació Naturalista de la Garrotxa esperen poder establir un conveni amb l’Ajuntament d’Olot per cofinançar les actuacions, i millora un espai icònic de la ciutat d’Olot. L'any passat els participants de l'Ultra Clean Marathon va recollir una tona de residus.