L’Ajuntament d’Olot continua estudiant el comportament de la font de les Tries
Gràcies a les darreres pluges, la font ha tornat a rajar i des del consistori insisteixen que la sequera era el motiu pel qual ho havia deixat de fer

La font de les Tries ha tornat a rajar durant aquest mes de març plujós, després de dos anys d’intensa sequera. A molts olotins i olotines se li ha fet estrany no veure rajar, durant mesos, una de les fonts més icòniques de la ciutat. Des de l’Ajuntament d’Olot, en un primer moment, valoraven si podia ser per culpa dels crancs americans, però més tard van concloure que la sequera era la principal causa, tal com asseguren que s’ha confirmat amb les darreres pluges. “El que els tècnics del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, del Sigma i dos hidrogeògrafs ens insistien que era un problema de falta d’aigua a la font. I estaven convençuts que si tornava a ploure, la font es recuperaria i tornaria a rajar”, explica el regidor Aniol Sellabona.
Des del consistori asseguren que la cascada ha tornat a rajar bé i que les canalitzacions de la font estan correctes. Fan seguiments i cates, i continuen amb els estudis, per conèixer més i millor el comportament i funcionament que té la font. “El que sí que hem anat fent és un seguiment de l’estructura de la font, intentar entendre-la millor, saber com funciona, saber quin és el seu punt de captació, com es canalitza fins als sortidors i la cascada... La idea és conèixer i interpretar millor la font, ja que això ens permetrà fer millors tasques de manteniment”, asseguren des de l’Ajuntament d’Olot.
Admeten que als paratges de les Tries s’hi fa extracció d’aigua, igual que a altres zones de la ciutat, però creuen que això no ha suposat mai cap problema: “Sabem que a la zona hi ha instal·lacions que fan servir aigua, però són instal·lacions que hi són des de fa molts anys i no han generat cap mena d’afectacions. El que ha passat aquí és que hem patit anys de sequera i la font se n’ha ressentit. Esperem que plogui el que ens tenia acostumats a plourien aquesta comarca, i d’aquesta manera la font recuperarà el seu comportament habitual”, diuen.
Durant les darreres setmanes la font ha tornat a rajar, en algun moment de manera intermitent i d’altres de forma continuada. Sigui com sigui, molts han estat els curiosos que s’han apropat a veure la font de les Tries aquests dies. Encuriosits per veure quin aspecte presentava.
