El Museu de la Garrotxa suma una nova sala

La Sala Oberta 3 es converteix en una mena de laboratori artístic per renovar el concepte tradicional d’exposició

per Natàlia Moreno

Cultura

El Museu de la Garrotxa suma una nova sala
El Museu de la Garrotxa suma una nova sala

El Museu de la Garrotxa suma, des d’ara, un sala més. No és un nou espai, sinó que és una reformulació de l’antiga Sala 15 d’exposicions de l’Hospici. Ara es converteix en la Sala Oberta 3.

La nova sala s’allunya d’una sala d’exposicions convencionals i posa el focus en fomentar la reflexió i el diàleg a través del procés de creació artística. La directora dels Museus d’Olot, Montse Mallol, explica que la nova Sala Oberta 3 sorgeix “d’una demanda real de la ciutadania”. 

Els projectes que s’hi portin a terme treballaran amb un col·lectiu de persones, els quals seran el centre de la proposta. Treballaran al voltant d’una temàtica que sigui significativa pel grup amb l’objectiu de generar, reflexió i diàleg, a través de la creació artística. Tots els projectes que s’hi portin a terme hauran de comptar amb la figura d’un mediador artístic, una persona que acompanyarà els participants i que serà responsable de desenvolupar, gestionar i finalitzar cada projecte. L’objectiu no és generar un producte artístic sinó per crear vincles entre els participants i crear comunitat a través del procés de creació.

Per la seva banda, el regidor de Cultura a l’Ajuntament d’Olot, Josep Quintana, explica que aquesta nova incorporació del Museu permetrà “entendre l’Hospici com a un centre cultural dinàmic i no només, simplement, com a l’edifici de Museu”. 

La gestió de la sala anirà a càrrec del Museu de la Garrotxa, i seguirà la seva línia de valors i criteris d’accessibilitat. Els primers projectes que acollirà la Sala Oberta 3 són: “Andrinòpoli” (del 12 abril al 10 agost), emmarcada en l’Olot Tèxtil; un pessebre participatiu de desembre a gener de 2026, i “Cuid’Art al Museu”, un projecte per fer front a la solitud no volguda a través de l’art.