L’Olot esquiva matemàticament el descens directe
L’empat al camp de la Penya Deportiva (0-0) combinat amb la derrota del Cornellà contra el València Mestalla (3-1) fa que els olotins evitin les cinc últimes posicions

Un punt més i una jornada menys. La Unió Esportiva Olot té la permanència ben encarrilada després de puntuar al camp de la Penya Deportiva. Amb 41 punts, els olotins ja han esquivat matemàticament el descens directe i ho tenen tot de cara per evitar també el play-out. Ara serien el millor tretzè classificat de Segona Federació amb tres punts més que el Real Madrid C i la Compostela quan només en queden sis en joc (l’average general és a favor de l’Olot contra els gallecs i en contra davant dels madrilenys). Tot i això, el tècnic, Roger Vidal, demana prudència a l’afició.
La prova que tot costa molt és que l’Olot no ha estat capaç de derrotar una Penya Deportiva que ja havia baixat matemàticament a Tercera. L’equip de Raúl Garrido ha estat un rival dur de rosegar per als homes de Roger Vidal, que han perdonat a la primera meitat i han tingut dificultats a la segona. Al minut 21, Rubén Enri ha intentat una vaselina a Pablo Picón que ha sortit desviada per molt poc; al 30’, Marc Mas ha disparat al travesser, i al 35’, el mateix davanter, amb el peu esquerre, ha fallat una definició davant del porter. Han estat les tres ocasions més clares de l’Olot a la primera part.
La pilota tampoc no ha volgut entrar a la represa. A la segona part, l’Olot ha generat menys i ha patit una mica més davant les arribades de la Penya Deportiva, però, tot i això, també ha tingut oportunitats per guanyar el partit. Una pilota que s’ha quedat encallada a prop de la línia de gol sense que Gilbert la pogués rematar i un xut perillós del mateix extrem han estat a punt de convertir-se en el 0-1. En línies generals, però, l’Olot no s’ha sentit còmode.
Ara, evitar el play-out
L’Olot s’ha hagut de conformar amb un empat que, combinat amb la derrota del Cornellà al camp del València Mestalla (3-1), permet a l’equip de Roger Vidal evitar el descens directe. Ara la lluita se centra a ser dotzè (l’Andratx és a dos punts) o ser el millor tretzè de tota la Segona Federació per no haver de jugar el play-out. En aquest sentit, els olotins tenen tres punts de marge. Per tant, per poder celebrar la permanència matemàtica la jornada vinent a casa necessiten guanyar el Terrassa, diumenge a les 12 del migdia, i esperar que els seus rivals més directes en la lluita per ser el millor tretzè punxin en els seus partits. Aquesta penúltima jornada serà unificada.
