Finalitza el Festival Sismògraf més participatiu de totes les edicions
Aquesta setmana el festival s'ha centrat en el Sismodansa

El Sismodansa ha tancat una nova edició del Festival Sismògraf a Olot. Aquesta setmana s’ha commemorat el Dia Internacional de la dansa amb una peça de la companyia LaFonte, que sorgeix d’una coproducció entre l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya i el Servei de Biblioteques del Departament de Cultura. Cada any, per aquest data, s’interpreta un llibre ballat, i enguany la companyia LaFonte, de Laura Azuaga i Clio van Kerm, han interpretat, a través de la dansa, la personalitat del poeta Gabriel Ferrater.
El festival tanca l’edició, probablement, més participativa i amb més implicació per part de la ciutadania. Segons la directora, Tena Busquets, “aquest any s’ha notat la ciutat i el festival s’han ajuntat més”. En aquest sentit, posa alguns exemples: “En el projecte de ‘Natra centrum est’, de Marcel·lí Antúnez, hi han participat moltes associacions i entitats de la comarca i amb els Ex Nihilo i el seu projecte, que ha connectat amb el projecte del Nucli Antic i l’Espai Cooperatiu, també s’ha constatat. I també amb la proposta d’escalada a l'Alta Garrotxa, que ha comptat amb la participació d’escaladors locals. Això és bonic. Volem que el Sismògraf sigui el festival de la ciutat i dels ciutadans”.
Des del festival també destaquen l’interès que ha generat la temàtica d’enguany, els boscos i l’alimentació, seguint la línia sostenible que té el festival des de fa anys. Busquets diu que “el fet que siguin temes que preocupen a tothom, ha fet que la gent s’interessés”. Afegeix que, per exemple, a la Garrotxa, “estem envolats de boscos i que a la gent li ha agradat que, a través de propostes artístiques, s’hagin generat preguntes al voltant dels boscos i de l’alimentació i el que mengem”. Enguany el festival també s’ha sobreposat a la pluja, que va caure, sobretot, el dissabte.
