La gran apagada elèctrica no servirà per arreglar els talls de llum constants en els pobles rurals

A les Planes d'Hostoles, Sant Feliu de Pallerols i a Santa Pau fa temps que es queixen

per Gerard Puigdemont

Societat, Garrotxa, Les Planes d'Hostoles

Servirà la gran apagada elèctrica per arreglar els problemes de llum que tenen els municipis rurals?
Servirà la gran apagada elèctrica per arreglar els problemes de llum que tenen els municipis rurals?

“Quan va marxar la llum dilluns estàvem a  l’Ajuntament i els que érem allà vam dir-nos que mira, que ja hi tornem a ser, altre cop sense llum”, explica l’alcalde de les Planes d’Hostoles. Amb aparent normalitat  Marc Puig i, possiblement també els veïns del poble, van entomar el fet que marxés la llum ara fa una setmana. El que no sabien en aquell moment, però, és que la llum havia marxat no només de la Vall d’Hostoles com els hi sol passar, sinó que s’havia produït una apagada generalitzada a tota la península Ibèrica. Acostumats com ho estan a les Planes, des del primer moment van reaccionar. “Vam veure que no érem nosaltres sols que ens havíem quedat sense llum, però sense saber què havia passat vam anar a posar el grup electrogen a les bombes d’aigua”. “Nosaltres ja hi estem acostumats a això”, comentava al programa ‘L’Alcalde respon’ d’Olot TV resignat. I tres quarts del mateix deuen pensar alguns veïns de Santa Pau o de Sant Feliu de Pallerols. D’aquest últim municipi, especialment als nuclis de Sant Iscle de Colltort i de Sant Miquel de Pineda, que des de fa anys pateixen talls intermitents de llum.

Amb poques hores va tornar la normalitat arreu de la península Ibèrica. A la vista està si el que es va viure fa una setmana pot servir per fer veure la necessitat de poder disposar d’una línia elèctrica eficient per a tots els usuaris. Segons l’alcalde de les Planes, l’esperança és mínima.

Puig diu que no té “cap esperança que això que ha passat serveixi perquè la gent, els qui manen per sobre nostre i les companyies, vegin el que suposa estar sense llum. I dic que no tinc confiança, perquè sempre passa el mateix. Tothom mira per les grans ciutats i zones pròximes,  i les zones rurals som els grans oblidats. Per temes de llum, cobertura o qualsevol altres tipus de servei. Això és així. Perquè no val la pena o perquè creuen que poden anar a buscar el que necessitem a alguna altra zona”. Sigui com sigui, per un dia, tot el país va viure el que, sovint, viuen els veïns i veïnes de pobles petits.