Crida a la prudència durant la revetlla de Sant Joan amb els petards
Les bateries i les fonts són dels que més es compren actualment

Per Sant Joan i també per Sant Pere hi ha el costum de tirar petards. Una tradició que requereix prudència i sentit comú perquè tothom pugui gaudir. El propietari de Pirotècnia Sant Roc, Toni Linares, recorda que no està permès tirar-los a menys de 500 metres del bosc i també dona consells de seguretat. “Sempre s’ha de deixar el petard a terra o un lloc estable, encendre’l i apartar-se, però mai agafar el petard i tirar-ho amb la mà.”
Linares recorda als pares tenir responsabilitat de la mainada i tenir-la vigilada. A més, sempre s’ha de respectar la distància de seguretat recomanada a la caixa. També, demana de ser prudent i no tirar diversos coets de cop. El responsable de vendes de Pirotècnia Sant Roc, Pau Porxes, anima a agafar un lot de petards pels més indecisos. “Jo aposto pel pack com bé ha dit en Denís. Sóc molt partidari de recomanar-los i anar directe per a ells, tenen una miqueta de tot. Hi ha efecte terra, efecte aire, també n’hi ha unes quantes fonts de diferents mides i fins i tot hi ha traques.”
El propietari de la pirotècnia assenyala que els hàbits de consum han anat canviant, abans era molt més comú comprar coets, però que avui dia les bateries i les fonts són molt més populars.
