Santa Pau segueix amb la mateixa regulació per accedir al salt i a la gorga de Can Batlle
L’ajuntament segueix adoptant mesures per preservar aquest espai del poble, molt atractiu però a la vegada molt vulnerable

Un estiu més Santa Pau disposarà del servei d’informadors ambientals per controlar i regular l’accés al salt i la gorga de Can Batlle. Com cada estiu, s’haurà de fer reserva prèvia per poder anar a aquest espai del poble i es podrà aparcar prop del Càmping Mas Patxet. Enguany l’Ajuntament segueix aplicant la mateixa regulació: cada cotxe que vulgui accedir a la zona haurà de pagar sis euros.
Des de l’Ajuntament diuen que poden arribar a tenir afluències d’unes 40 persones al llarg del dia a la zona de Can Batlle i admeten que l’espai no està preparat per rebre a molta gent, per això van implementant mesures per preservar aquest lloc.
Segons l’alcaldessa de Santa Pau, els darrers anys s’ha notat cert canvi en el comportament de les persones en aquesta zona del poble, tot i que encara lamenta cert incivisme. “Nosaltres ho hem notat, els informadors fan la seva feina i consciencien a la gent. I el que volem és que tothom gaudeix dels espais del poble, però amb màxim respecte. Trobem encara incivisme, deixalles. I costa d’entendre, la veritat”.
Qui vulgui més informació sobre la regulació i aquest espai del poble pot adreçar-se a l’ajuntament o a l’oficina de truisme de Santa Pau.
