La calor i la floració són els principals perills per a les mascotes durant aquest estiu
Detalla que s’han d’evitar espais tancats i tenir en compte l’estat de salut de l’animal per no haver de lamentar cops de calor

Durant l’estiu, les altes temperatures no només afecten les persones sinó que també ho fan als nostres animals de companyia. Especialment els gossos són els que poden patir cops de calor si no es prenen mesures preventives. Es recomana no deixar-los en espais tancats com els cotxes. No n’hi ha prou amb obrir finestres ja que la única manera de treure’s de sobre la calor és mitjançant la respiració. En el cas de trobar-se en un espai tancat, els riscos de patir un colapse són importants si arriba a tenir una temperatura de 41 o 42 graus. Un fet que provocaria un gran risc i fins i tot la mort. Pel que fa a les races més propenses a patir uns efectes més elevats de la calor són els bulldogs, animals que ja de per si els hi costa respirar. Segons Jordi Juanola, responsable de la Clínica Veterinària Olot, treure el pèl a l’animal pensant que és la millor solució perquè no passi calor és un error: “molta gent creu que és una bona idea pelar-los al zero i és contradictori, perquè la capa de pèl els protegeix de la calor i del fred”.
També remarca que és important pensar que els animals tenen un contacte més directe a terra, on durant l’estiu s’assoleixen temperatures molt altes i que poden provocar dolor als seus coixinets. Juanola detalla que els espais tancats pels animals no són un lloc adequat durant l’època d’estiu: “el fet d’estar tancats els fa generar un ambient alent i no poden fer intercanvi d’aire i pot fer pujar la temepratura. A partir de 40 graus ja és perillós que hi arribin”.
Si fem la comparació entre gossos i gats, aquests últims són menys propensos a tenir contacte amb el sol i pateixen menys les altes temperatures. Per altra banda, hi ha mascotes com els conills que no passen tant bé la calor, ja que tenen una gran capa de pèl i té vital importància prioritzar un espai fresc i on es puguin hidratar.
