La Penya Esportiva Montagut crea un filial que competirà a Quarta Catalana
Aquest equip sorgeix d’una necessitat del club que té un gran nombre de fitxes amateurs i vol donar cabuda a tots els jugadors creant un equip ‘B’

Els equips de poble estan aconseguint cada vegada més que els seus jugadors s’arrelin al territori i vulguin jugar al club en el qual s’han format. Ja ho hem viscut amb equips com les Preses en aquestes categories, on jugadors que acaben la seva etapa formativa de juvenil volen continuar jugant el seu club i és per això que a vegades s’ha de crear un filial per poder donar continuïtat a tots aquests jugadors.
Ara, la Penya Esportiva Montagut també ha creat un Montagut “B” que competirà a Quarta Catalana i que seguirà formant i millorant els seus jugadors per tal que en un futur relativament proper puguin pujar al primer equip que actualment milita a Tercera Catalana.
L’entrenador del Montagut ‘B’, Sam Juvanteny, explica d’on sorgeix aquesta idea: ‘’Una vegada vam mirar la planificació d’aquesta temporada, vam veure que molts juvenils serien amateurs. No volíem fer fora 14-15 jugadors i els hi volíem donar aquesta oportunitat de seguir al club.’’
La idea per al filial és competir cada partit i que els jugadors comencin a agafar experiències en aquestes categories amateurs per a poder fer el salt el primer equip quan sigui necessari.
A més, Juvanteny explica que cada vegada el nivell és més alt a Quarta Catalana, no només pels jugadors sinó també per les infraestructures dels clubs, entrenadors i temps que s’hi dedica. Tot i que encara falta que la Federació Catalana de Futbol faci oficial el calendari i els grups de les categories de futbol amateur, el Montagut ‘B’ jugarà, si res no canvia, al grup tercer de la Quarta Catalana juntament amb tots els altres equips garrotxins.
