La setmana de la donació de sang a Olot canvia de format per arribar a més gent
L’edició d’enguany l’han realitzat en col·laboració amb el Club Natació Olot seguint l’èxit de l’any passat

Com un amor d’estiu, salvar vides no s’oblida. Aquest és l’eslògan de la setmana de donació de sang d’estiu a Olot. La campanya d’enguany ha començat aquest dijous al Club Natació Olot, encetant un format diferent del d’altres anys. Segons explica la responsable de l’Associació Donants de Sang de la Garrotxa, Montse Soler, aquest canvi s’ha fet per tal de maximitzar el nombre de participants.
“Hem canviat el format. Normalment, fèiem de dilluns a diumenge, però volíem cridar l’atenció i no arribar a l’agost, perquè normalment la gent se’n va a la costa, a Marina, i llavors no són a la Garrotxa. Teníem ganes de fer els números correctes i poder salvar aquestes campanyes que hem perdut.” explica Soler.
Durant l’estiu hi ha més necessitat de sang, i és que incrementen els desplaçaments, ja que la gent fa vacances i, per tant, també incrementa el nombre d’accidents de trànsit. Simultàniament, això també fa que acostumi a baixar el nombre de donacions. Any també s’ha optat per canviar el format de la campanya a causa de l’alerta de protecció civil que es va emetre el 12 de juliol. Segons explica la tècnica de promoció del Banc de Sang i Teixits de Girona, Mireia Blanco, van haver de suspendre totes les campanyes per culpa de l’alerta, i és per això que han hagut d'idear una forma de remuntar. Segons diu: “el Banc té previst, a part de la setmana d’Olot, evidentment, que hi ha moltes campanyes perquè a tothom d’alguna manera li vagi bé venir a donar sang. Sí que nosaltres ens concentrem molt en les zones turístiques, sobretot a les costes gironines, tarragonines i sobretot les zones de muntanya turístiques. Allà hi posarem molts punts de donació perquè la gent pugui venir a donar.”
Pel que respecta a la campanya, aquesta seguirà amb dues actuacions a l’escola Malagrida, una el divendres 25 de cinc a nou de la tarda i l’altra el dissabte 26 de deu a dues del matí. De dimarts 29 a dijous 31, els recaptes es faran de cinc a nou del vespre al casal Bonavista, el casal Pla de Dalt i el casal Sant Roc respectivament. Finalment, el dilluns 28 de deu a dues del matí les donacions es faran al bus, que segons explica Soler, s’ha hagut de desplaçar de l’ajuntament al casal Marià.
“Haurà de ser al carrer Bolòs. A davant de l’ajuntament, com que és dia de mercat no podíem entorpir el bon funcionament de les parades i ens han aconsellat posar-ho al carrer Bolòs com vàrem fer l’1 de maig. A sobre la vorera davant de Cropics i en principi estarem allà esperant els donants.” afirma Soler.
Soler aprofita per recordar que el dilluns també es podrà donar plasma de quatre a vuit de la tarda. Des del Banc de Sang i Teixits fan crida a tothom qui vulgui donar plasma, indicant que per fer-ho s’han d’apuntar prèviament a la seva pàgina web i que les donacions es duran a terme a l’edifici Parc Nou a l’avinguda d’Uruguai.
Per les persones interessades a donar sang, cal recordar que només la gent entre 18 i 70 anys que pesi 50 quilos o més i que no estigui embarassada poden ser donants.
