El Club Patinatge Artístic Olot prepara el festival de Festes del Tura com a última prova abans del Mundial a la Xina

Es durà a terme en una única sessió aquest dissabte al pavelló Municipal d’Esports a partir de les cinc de la tarda

per Aniol Puigvert

Esports

El Club Patinatge Artístic Olot prepara el festival de Festes del Tura com a última prova abans del Mundial a la Xina
El Club Patinatge Artístic Olot prepara el festival de Festes del Tura com a última prova abans del Mundial a la Xina

Comencen les Festes del Tura i com ja és tradició el Club Patinatge Artístic Olot celebra el seu festival per mostrar davant tots els garrotxins i garrotxines la nova coreografia. Enguany, la proposta “Sí, vull” ja ha estat premiada durant els campionats de Catalunya, d’Espanya i d’Europa. Ara, les patinadores de Ricard Planiol i Ester Fàbrega faran l’última prova abans de viatjar cap a la Xina a finals d’octubre per celebrar el Mundial. El president del Club Patinatge Artístic Olot, Josep Sagués, explica que és un festival que fa il·lusió perquè les patinadores mostren les seves habilitats davant la seva gent durant les Festes del Tura. Diu que “sempre fa il·lusió perquè els que ens acompanyen són els familiars més directes i els amics i durant les festes tothom està més receptiu i tenen ganes de veure el que fem, ja que durant l’any normalment no ho veuen”.

El funcionament del festival serà el mateix dels últims anys. Se celebrarà en sessió única al pavelló Municipal d’Esports a partir de les cinc de la tarda. A part d’aquest acte, el club olotí també disposa d’una de les barraques d’aquestes festes amb l’objectiu d’aconseguir més diners i recursos perquè el viatge al continent asiàtic sigui menys costós. Explica que “és veritat que davant una fita com un Mundial que costa molts de diners ja us podeu imaginar que vas justet. Com hem fet sempre la ciutat ens recolza molt i hi ha empresaris que ens donen molts recursos i això ens permet dir que el club està en un bon estat de salut”.

Any rere any, el Club Patinatge Artístic Olot ha de viatjar lluny de casa per aconseguir els seus objectius de participar i en moltes ocasions aconseguir la primera posició als mundials. A més, com que els preus continuen ascendint, els esforços per part del club han de ser cada vegada majors i moments com els de les Festes del Tura i les barraques i el festival són molt importants.