El conseller Ordeig assegura que "farà l'impossible perquè cap família hagi de deixar la seva explotació"
També ha confirmat una partida de 4 milions d'euros per fer front a indemnitzacions

El conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat, Òscar Ordeig, ja ha anunciat que el govern destinarà una partida econòmica per fer front a les conseqüències de la crisi de la dermatosi nodular i s’ha compromès a estar al costat de la pagesia: “Hem aprovat una partida de 4 milions d’euros per fer front a les indemnitzacions d’aquelles granges que hagin de fer buidats sanitaris. Analitzarem cas per cas i parlarem amb els pagesos. Una granja de llet, per exemple, pot tardar temps a recuperar la seva producció. No volem perdre cap explotació ramadera i farem l’impossible perquè cap família hagi de plegar. I anirem pactant amb el sector les administracions. Això últim ho tenim enfocat”.
Des del govern també asseguren que treballaran per establir uns criteris d’actuació, per fer front al virus: “Hem de veure quins ajuntaments estan en un radi de 20 quilòmetres, perquè tindran unes afectacions respecte a les granges que estiguin a 50 quilòmetres. I establirem les limitacions de moviment, el moviment de cubes, de dejeccions, cubes de llet, etc.”
La vacunació ha començat avui. Ho ha fet amb vacunes vingudes de França i s’han destinat a les granges situades dins el radi de 20 quilòmetres de les granges afectades. El segon lot de vacunes arribarà a finals de setmana i es distribuirà a granges més allunyades.
