L’Arxiu Comarcal exposa 12 Episodis de la Garrotxa amb material inèdit

Té lloc dintre del marc del Consell Internacional d’Arxius, un congrés que se celebra cada quatre anys i enguany toca a Barcelona

per Néstor Carvajal

Societat

12 Episodis de la Garrotxa amb materials inèdits exposats a l’Arxiu Comarcal
12 Episodis de la Garrotxa amb materials inèdits exposats a l’Arxiu Comarcal

El Consell Internacional d’Arxius cada quatre anys organitza un congrés per apropar els professionals i els arxius a la ciutadania. Enguany se celebra a Barcelona i en conseqüència diverses ciutats de Catalunya també s’han sumat, a més, hi participen més de 110 països i 2000 participants. El lema del congrés és: “Coneixement passat, creant futurs”. El comissari de l’exposició, David Santaeulària, ha fet una tria de 12 episodis de la Garrotxa que la connectessin a Europa. “Sí que és veritat que a partir d’alguns dels documents que s’exposen, hem pogut enfilar una mica el que han acabat sent els dotze temes concrets i així estructurar l’exposició. També és veritat que hi havia alguns aspectes que era relativament senzill entreveure i intuir que hi havia influències en els àmbits de les arts per exemple.”

Santaeulària afegeix que es va autoimposar una altra condició, tractar els temes amb material gairebé inèdit. La directora de l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa, Ariadna Selva, explica l’objectiu d’aquest mostra: “Amb aquests materials el que volem és situar i explicar la història que ens expliquem els documents, però nosaltres valorem molt que es vegi i entri pels ulls, gràcies a aquestes vitrines podem ensenyar-los.”

Des d’aquest dilluns fins al 30 de gener l’exposició romandrà oberta per a tothom qui estigui interessat a visitar-la.