L’Associació Garrotxa amb el Sàhara es mostra molt preocupada davant el pla d’autonomia que els han posat sobre la taula
Aquesta setmana les Nacions Unides està debatent aquesta qüestió

Desenes de persones s’han concentrat i manifestat pel centre d’Olot aquest dijous per reclamar la llibertat del poble sahrauí. L’acte, promogut per l’Associació Garrotxa amb el Sàhara commemora els 50 anys de l'ocupació. Ara, diuen que estan molt preocupats pel pla d’autonomia que es vol imposar al Sàhara. “Aquest pla d’autonomia el va proposar el Marroc l’any 2007 que va en contra del Sàhara. I ara ha sortit una proposta d’aprovar el pla, amb els Estats Units que fa força perquè s’aprovi, a obligar al poble sahrauí acceptar aquesta autonomia. I la causa sahrauí, segons la llei internacional, és unia causa justa i un cas de descolonització i encara queda territori del Sàhara occidental, que no ha tingut opció d’organitzar un referèndum perquè els sahrauís decideixin si volen ser un estat independent o si volen continuar sent independents”, assegura Lejlifa Mahmud, membre de l’Associació Garrotxa amb el Sàhara.
Qualifiquen de “perillós per la pau internacional” aquest gest i ho reivindiquen ara, quan coincideix en unes dates que, asseguren, no guarden amb bon record el poble sahrauí. “La nit del 31 d’octubre de 1975 el Marroc va iniciar una marxa verda que marca l’inici de la invasió a terres sahrauís. Nosaltres condemnem aquesta marxa perquè no representa res per a nosaltres. Només la repressió, ocupació i exili per part de sahrauís, que viuen a Algèria i d’altres que viuen sota ocupació del Marroc”. I és que aquesta setmana les Nacions Unides està debatent aquesta qüestió d’orde internacional i que ja ha portat protestes al Sàhara, però també als camps de refugiats.
