Lluèrnia: el festival més multitudinari de la Garrotxa
La regidora de Promoció de la Ciutat i presidenta de Turisme Garrotxa, Gemma Canalias, destaca la importància d'iniciatives que repercuteixen tan positivament en l'economia de la comarca

Aquest cap de setmana Olot acull una nova edició del Festival Lluèrnia, però des de fa setmanes a Olot i arreu de la comarca s’ha iniciat una nova temporada de fires i actes icònics que es fan any rere any. Aquesta és una de les estratègies de desestacionalització que més està resultant a nivell turístic a la comarca. A tot això s’hi suma que la tardor és un dels moments de l’any amb més visitants a la Garrotxa, amb persones interessades a visitar entorns naturals. El Lluèrnia és, a més, el festival més visitat pel que fa a nombre de persones. Ara per ara s’han de comptar amb milers, però els sensors de visitants repartits per a la ciutat i per la comarca han de donar, en un futur, xifres concretes amb relació a tot això. “Realment podem dir que Lluèrnia suma molta gent d’aquí i molts visitants. I veus que pels carrers hi ha un flux molt important de prones. És el que ens aporta més gent, deixant a part les Festes del Tura que és un altre concepte d’acte.”, explica Gemma Canalias, regidora de Promoció de la Ciutat.
La regidora de Promoció de la Ciutat i a la vegada presidenta de Turisme Garrotxa assegura que durant el Lluèrnia els bars i restaurants, sobretot del centre de la ciutat, hi noten i asseguraque l’ocupació als diferents allotjaments de la comarca s’incrementa lleugerament. Enguany, fins i tot diu, dos o tres punts més per sobre comparat amb l’any passat. Sobretot venen famílies i parelles. “És un festival que capta molts visitants d’arreu. Sobretot de l’àrea metropolitana però també, darrerament, gent de França. I això ens fa preveure ocupacions que oscil·len el 75%. Destacar hotels i cases rurals que estan en entre un 80 i un 85% d’ocupació.”, diu Canalias.
Diu que la clau són les ganes i treball que hi posen les entitats i associacions i el fet d’oferir actes i festivals força únics que parlin i posin en valor el que hi ha i representa la comarca.
