L’Ajuntament de les Preses, satisfets amb les solucions trobades per als veïns de Codella

Diuen que han reduït l’impacte visual i sonor de la carretera, una de les principals prioritats del projecte de la variant

per Gerard Puigdemont

Garrotxa, Les Preses

L’Ajuntament de les Preses, satisfets amb les solucions trobades pels veïns de Codella
L’Ajuntament de les Preses, satisfets amb les solucions trobades pels veïns de Codella

Segons l’alcalde de les Preses, Albert Danés, la principal preocupació que tenien pel que respecta al projecte de la variant era la integració que tindria la carretera a l'altura de Codella. De les poques al·legacions presentades per l’Ajuntament, una d’elles era reduir al màxim les molèsties als veïns d’aquest punt del municipi. L’alcalde assegura que ara ja ho han parlat amb responsables de la Generalitat i estan tranquils i satisfets amb el traçat. Diu que hi ha consens general en relació amb aquest tema. “Les al·legacions eren pel tema del tractament paisatgístic, visual i sonor a la zona de Codella. També hi havia una part de l’antena, la connexió de la rotonda de Codella amb el polígon, fer-hi un talús perquè aquella zona i de Matabosch no tinguessin impacte visual i fes anar el so cap amunt”, ha explicat l’alcalde Albert Danés al programa ‘L’Alcalde Respon’ d’Olot TV.

A finals d’estiu l’Ajuntament d’Olot va acceptar entrar una moció de la plataforma Salvem les Valls al ple, demanant responsabilitats i garanties al projecte de la variant presentat per la Generalitat. L’Ajuntament de les Preses, però, va decidir no entrar-la: “La moció ens entra tres dies abans del ple i amb el cap de l’oposició fem la comissió informativa del ple. La posem sobre la taula, la llegim a veure si l’entrem al ple per urgència i cap dels dos no hi veu cap sentit de fer entrar aquesta moció. No estem d’acord amb l’objectiu de la moció, perquè demanava parar el procés administratiu. I nosaltres pensem que les coses s’han d’arreglar, precisament, en un procés administratiu. Perquè si ho parem tot no arreglem res. I com que cap dels dos grups vam voler entrar la moció, els ho vam fer saber als membres de Salvem les Valls i els vam dir que no l’entraríem, però que estàvem oberts a parlar amb ells de la variant sempre que vulguin. I només faltaria”. L’alcalde de les Preses diu que cada municipi ha pogut treballar i acordar la seva part de traçat amb la Generalitat.