La 5a edició del Torneig dels Volcans de bàsquet omplirà els pavellons de la ciutat amb més d’una trentena d’equips
Enguany, també hi haurà la presència de la Unió Olot, un equip format amb jugadores de diferents equips de la comarca

Fa anys que durant les vacances de Nadal se celebra el Torneig dels Volcans de bàsquet que reuneix alguns dels millors equips de Catalunya. L’objectiu del torneig era poder viure el bàsquet i consolidar el projecte, un objectiu que des de la mateixa organització afirmen que s’ha complert. El regidor d’Esports a l’Ajuntament d’Olot, Aniol Sellabona, explica com va sorgir la iniciativa i afegeix que “amb aquella ambició de voler fer créixer el projecte i s’ha demostrat que és una bona proposta perquè ha anat creixent. A més, ho fa amb aquest segell de qualitat i amb aquests dos dies que omple la ciutat i els pavellons durant Nadal”.
Durant aquest cap de setmana, els pavellons de la ciutat s’ompliran de jugadors i jugadores de bàsquet. Durant el matí hi haurà les fases eliminatòries i a la tarda se celebraran les finals. El primer dia serà el torn del Cadet masculí i femení i el segon hi participaran els equips infantils femení i masculí. Hi haurà un total de 32 equips, el màxim que es pot permetre l’organització i vindran equips de les comarques de Girona, però també de Barcelona com pot ser el Manresa, entre d’altres. A més, un dels organitzadors, Jordi Gelis, explica que també han pogut construir l’equip de la Unió Olot, un equip format per jugadores de la comarca. Explica que “aquest any tenim la presència de la Unió Olot. Hi ha hagut anys que ho hem fet i anys que no. A l’equip Infantil femení hi haurà aquest equip amb jugadores de l’en Bas, del CBGX Santjoanenc i de la Pia Olot i falta també veure sí del CB Olot. És molt important que acabi sortint perquè poder tenir un equip amb diferents jugadores de la comarca és interessant i a més en un torneig on els equips comarcals ens costa competir per al nivell que hi ha”.
Des de l’organització també destaquen que cada any escullen un jugador o jugadora important de la ciutat que jugui en una categoria o equip rellevant. En anys anteriors hi apareixia l’Aina Cargol o la Laia Bosch, entre d’altres. Enguany, el jugador escollit és l’Adrià Sucarrats que juga al Bàsquet Girona. La cinquena edició del Torneig dels Volcans es disputarà aquest dissabte i diumenge i compta amb la participació d’una trentena de voluntaris.
